ANNONS
Annons

"orbs"...?

Produkter
(logga in för att koppla)

avslut120328

Avslutat medlemskap
Hej! fotograferade med min ixus 65 hemma idag på mitt vardagsrum och fick små ljusa runda ringar på mina bilder.. mina "hockuspokus" vänner säger att det är "orbs" och är så spöken visar sig påbild:p men tänkte att det antagligen finns en vetenskaplig förklaring på det hela ...??

Kan ju säga att jag inte tog emot något som reflekterade ljus..

Duddz skrev:
Hej! fotograferade med min ixus 65 hemma idag på mitt vardagsrum och fick små ljusa runda ringar på mina bilder.. mina "hockuspokus" vänner säger att det är "orbs" och är så spöken visar sig påbild:p men tänkte att det antagligen finns en vetenskaplig förklaring på det hela ...??

Kan ju säga att jag inte tog emot något som reflekterade ljus..
Du har för dammigt hemma =)
Det är med allra största sannolikhet damm som lyses upp av blixtljuset.

Ringarna är dammpartiklar eller något liknande som lyst upp med hjälp av blixten.

Däremot vad strecken bakom soffan är förnågot kan jag inte svara på.

// Pontus Lamberg

NU är det en som skickade en bild till mig som han förstorat upp i photoshop. han säger att det sitter ett barnspöke i min soffa:) har lagt upp en bilden också på min blogg nu.

Om du tar samma bild men flyttar bort bordet med alla grejorna på så försvinner nog reflektionerna. Gissar att det är blixtljuset som speglas i antingen den ganska blanka ytan av själva bordet eller i någon av alla glas- och metallytor som finns på bordet i form av vaser och liknande....prova även att ta bilden utan blixt. Borde försvinna då också,

Testa att plocka in din egen bild i photoshop eller nåt så ser du att ansiktet helt enkelt inte finns där, nån driver med dig...

Och ringarna är precis som många redan påpekat dammkorn i luften. Testa att ta en bild med blixt när det snöar en kväll så lär du får se en invasion av "orbs" :)

Jag tycker det är lite fascinerande att vissa människor automatiskt verkar tro att minsta lilla reflektion eller ljusfenomen är ett spöke ända tills det är motbevisat.

Senast ändrad:
Jovisst så där såg alla min Roskildebilder ut 2003 när vintetran pajjade i samma påse som kameran låg i..
Men troligast är nog att det är ett spöke ändå. Dammkorn låter som en lite väl förhastad slutsats. Jag menar hur vanliga är dammkorn i ett vardagsrum?!

ulli skrev:
Jovisst så där såg alla min Roskildebilder ut 2003 när vintetran pajjade i samma påse som kameran låg i..
Men troligast är nog att det är ett spöke ändå. Dammkorn låter som en lite väl förhastad slutsats. Jag menar hur vanliga är dammkorn i ett vardagsrum?!

Precis. Jag ska börja tro på dammkorn när jag ser ett. Spöken däremot... du kan locka fram det genom att börja dreja, det har jag sett på tv.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar