correctamundo
Aktiv medlem
Som det känns just nu så hade jag satsat på 28/1,8. =)
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hypotetisk fråga som följer. Om ni bara fick ta ett objektiv med er till Indonesien, vilket skulle det vara? Vilka kriterier man vill använda är fritt men en liten motivering vore trevligt
Jasså? 1.8 ska ju vara skarpare än 1.4 iaf
I december var jag en månad i Indien. Jag tog bara med ett 15 mm till min 800e. Jag saknade aldrig något annat objektiv. Det är ju ett rätt extremt val, men det fungerade bra. Grejen var att jag var ju tvungen att anpassa mig till de begränsningar/möjligheter som detta enda objektiv innebar. Resultatet ser du på www.Indienbilder.se
Bara 15 mm var tufft. Det funkade uppenbarligen för dig!
Korkat, kanske. Man kan ändra frågeställningen till: Vilket objektiv hade du inte åkt utan?
Ingen har sagt 16-35 eller motsvarande. Det hade varit ganska mångsidigt, vädertätat, VR. Jag gillar vidvinklar
Jag hade brutit mot reglerna och tagit just 16-35 och sen 70-200, på fullformat.
Hypotetisk fråga som följer. Om ni bara fick ta ett objektiv med er till Indonesien, vilket skulle det vara? Vilka kriterier man vill använda är fritt men en liten motivering vore trevligt
Jag frågar mig varför man skulle välja något annat objektiv till Indonesien än om man skulle åka till Skövde. Varför inte bara ta det som man brukar gilla att använda?