Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Om ni bara fick ta ett objektiv till Indonesien
- Trådstartare antic
- Start datum
afe
Aktiv medlem
Jag tycker hela frågeställningen är knasig, men just dit skulle jag nog välja att ha min D3 och en 28-300 - då kan jag fotografera allt från gatuliv till djur i regnskog (eller lite fotboll om jag känner för det).
Om jag skulle åka dit själv och inte behövde välja bara ett objektiv skulle jag ha samma D3:a och 28-300 för tuffare förhållanden, men köra med min NEX och tre små fasta gluggar för det mesta
Om jag skulle åka dit själv och inte behövde välja bara ett objektiv skulle jag ha samma D3:a och 28-300 för tuffare förhållanden, men köra med min NEX och tre små fasta gluggar för det mesta
snap01
Aktiv medlem
I december var jag en månad i Indien. Jag tog bara med ett 15 mm till min 800e. Jag saknade aldrig något annat objektiv. Det är ju ett rätt extremt val, men det fungerade bra. Grejen var att jag var ju tvungen att anpassa mig till de begränsningar/möjligheter som detta enda objektiv innebar. Resultatet ser du på www.Indienbilder.se
såg att ävenHans strand körde med zeiss 15mm på en D800 E. Tycker den verkar vara riktigt bra. Bra kontrast o den verkar klara motljus riktigt bra utan flare. Är du nöjd med den?
antic
Aktiv medlem
Nu är en resa bokad så det börjar brännas. Jag är inte närmare något beslut om vad som ska med. Måste väl ta med D800an då det är enda kameran jag har men det känns mest som en belastning just nu. Vad gör man med den om man tänker snorkla en dag. Hur många mpix har en gopro...
Sommarbilder
Aktiv medlem
såg att ävenHans strand körde med zeiss 15mm på en D800 E. Tycker den verkar vara riktigt bra. Bra kontrast o den verkar klara motljus riktigt bra utan flare. Är du nöjd med den?
Det är ett trevligt objektiv,men jag uppfattar det som att jag får mera flare med detta objektiv än med min gamla favorit NIkon 17-35. Kan vara inbillning men kan ju även bero på att det är så lätt att få in ljuskällor eftersom det är så vidvinkligt. Jag är ingen fotograf som håller på och jämför och gör tester med olika
Nu är det förresten inskickat för reparation på grund av att jag snubblade och det föll ner i marken (som var sten...) och motljusskyddet fick sig en rejäl smäll. Detta böjde jag ut igen med en tång, såg fördjävligt ut men...
I samband med fallet blev det blev det ett glapp inne bland glasbitarna som innebar en reparation som kommer att gå på 5000...