fusione
Medlem
Hej,
Jag har följt med och assisterat en fotograf vid några bröllop och porträttfotograferingar.
Nu har jag fått mail om att hon inte tänker betala mig (detta är för att vi blivit ovänner privat).
Jag har som tur är bara gett henne en bild, som nu är publicerad på nätet (utan att kreditrera eller betala mig) men resten har jag själv kvar och har lagt upp på min egen hemsida.
Hon hävdar dock att fast hon inte tänker betala mig och utan att vi hade ett avtal på det,
så får jag inte använda bilderna jag tog, någonstans, utan hennes godkännande.
Ber även mig att ta bort alla bilder från min hemsida.
Kan det verkligen stämma att jag inte får använda dom?
Inget avtal om att jag inte fick, bara muntligt ATT jag fick och nu ingen betalning,
då borde jag väl kunna göra vad jag vill med bilderna?
Tacksam för svar
Jag har följt med och assisterat en fotograf vid några bröllop och porträttfotograferingar.
Nu har jag fått mail om att hon inte tänker betala mig (detta är för att vi blivit ovänner privat).
Jag har som tur är bara gett henne en bild, som nu är publicerad på nätet (utan att kreditrera eller betala mig) men resten har jag själv kvar och har lagt upp på min egen hemsida.
Hon hävdar dock att fast hon inte tänker betala mig och utan att vi hade ett avtal på det,
så får jag inte använda bilderna jag tog, någonstans, utan hennes godkännande.
Ber även mig att ta bort alla bilder från min hemsida.
Kan det verkligen stämma att jag inte får använda dom?
Inget avtal om att jag inte fick, bara muntligt ATT jag fick och nu ingen betalning,
då borde jag väl kunna göra vad jag vill med bilderna?
Tacksam för svar