PMD
Aktiv medlem
Eller så inväntar man Xz-3...
Jag tror att man kanske ska se Stylus 1 som efterföljaren till XZ-2.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Eller så inväntar man Xz-3...
Jag tror att man kanske ska se Stylus 1 som efterföljaren till XZ-2.
?
Den ser ut att vara betydligt större så det tror jag inte.
Inte så jättemycket större:Den ser ut att vara betydligt större så det tror jag inte.
men det lär dröja eftersom det fortfarande går att köpa 1'anDet gäller att vänta på det lägsta priset innan kameran utgår helt.
En Xz-3 med 1"-sensor lär ju också bli rätt mycket större, så det skulle ju isf inte heller vara logiskt?
Efterfrågan på rena kompaktkameror har sjunkit som ett blysänke.
Prisraset på bl.a XZ-1 och XZ-2 indikerar väl en del.
Det kanske främst beror på mobilernas framfart.
Om man spånar så skulle alltså en kommande XZ-3 har samma optik och sensorstorlek.
Nja, X-10 är väl smidigare...
Snarare, vi kommer att få fler kameror i den storleken framöver, kompakter med nära nog bildprestanda likt en betydligt större APS-C kamera.
De handlare som försöker sälja XZ-1 till en pris som är aningen under lägsta (lagerhållna) pris på XZ-2, eller t.o.m. till ett högre pris, kan knappast vara seriösa.men det lär dröja eftersom det fortfarande går att köpa 1'an
Har efterfrågan på sådana kameror inte minskat i samma grad, menar du? Vad baserar du det på i så fall?Efterfrågan på rena kompaktkameror, enkla "partykameror", har sjunkit, - men dit tillhör inte XZ-2 eller andra likvärdiga, som Sony RX100 mk1/mk2, Panasonic LX-7 eller Panasonic GM-1.
Jag tvivlar på det. Det vore väldigt trevligt, men i och med att mobiltelefonerna blir allt bättre som kameror så minskar marknaden för den typen av kameror också.Snarare, vi kommer att få fler kameror i den storleken framöver, kompakter med nära nog bildprestanda likt en betydligt större APS-C kamera.