Re: Re: Re: Olympus Sony eller något helt annat?
larsaz skrev:
Har en känsla av att den skulle sålt mycket bättre om den tagit CF, då hade jag nog haft en trots bristfälligt vidvinkelomfång...
Larsa
Har inte hunnit kolla 828 men vi har en del adaptrar till 717, bla vidvinkeln.
http://www.dpreview.com/reviews/sonydscf717/page4.asp
ENDA anledningen till att vi vill uppgradera är att vi jobbar med tidningar och måste klara utfallande A3 i tryck. Behöver pixels, ANNARS finns ingen som helst anledning att byta ut Sonyn.
OK! vid riktiga långskott 2-400, sport eller motorevenemang, men då skjuter vi med vanlig Nikon, för oftast behövs ändå flera bilder /sek.
(ger dock klart sämre slutskärpa i tryck än Sonyn, varför? vet ej. Många steg, många felkällor kanske. Har ej tid med tester).
Enda tråkiga är att sökaren inte ger känsla av skärpa, som i en vanlig Nikon, men vet man att resultatet blir skarpt så gör det inte så mycket efter ett tag.
Helt klart går utvecklingen framåt och nya grejjor tas fram, som Foveons ccd:er i Sigman som nu enlig uppgift kommer i fler märken.
Huruvida gemene man har nytta av dessa pixlar hit och dit i slutprodukten har jag frågat mig i många forum, men då blir det plötsligt tyst. Så jag väntar vidare på det svaret.
Jag tycker dock att Sony gör bra produkter, som troligen räcker långt över vad gemene man har nytta av. Digital/Sony är ju ett gammalt koncept i video/TV-sammanhang, så de om någon, borde ju veta.