Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Olympus pen p-2 eller Lumix gf1?

Produkter
(logga in för att koppla)
Man kan ju säga som så att oberoendeav vad man tycker om formfaktorn så har jag mycket svårt att se varför man ska köpa E-P2 till det pris den idag betingar, hutlöst! Även E-P1 som jag har var ju alldeles för dyr men för de knappa 5K jag gav för huset, 17 med sökare, normalzoomen samt ett 8GB-kort så tycker jag den var prisvärd.

Nex är ju sanslöst prisvärd redan för ordinarie pris så om man kan leva med formfaktorn & avsaknad av sökare samt objektivutbudet så är den ju given! & som du skriver så är ju systemet under utveckling...
Japp, sökare kommer förstås också. Samt andra NEX-hus för helt andra användare och användningsområden (de två första NEX:arna är ju bara början enligt Sony).

Den stora tragedin i Japan kommer förstås att ge oss en liten ökning av våra små kameraproblem i form av produktionsförseningar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar