Annons

Olympus E-P2, Panasonic DMC-GF3, Ricoh GXR

Produkter
(logga in för att koppla)

pwrdesign

Aktiv medlem
Hej!

Jag har tills nu använt en Canon Eos 1Ds Mk II samt en Canon Eos 5D Mk II, både i jobbet samt privat. Kommer fortsätta att använda dessa i jobbet, men funderar på att byta ut 5D'n privat, av den enkla anledning till att den känns "overkill".

Innan de digitala kamerorna gjorde intåg så uppskattade jag det enkla i en Hasselblad 500C samt en Holga, jag skulle vilja komma tillbaka lite till det, och skaffa något som man kan slänga upp på axeln utan några större problem, något man kan ha med sig MKT och ofta!

Har en Panasonix Lumix LX3 som jag är grymt nöjd med, fast jag skulle vilja ha något som ligger i bildkvalitét mellan den och 5D'n.

Gör fortfarande en del fotojob som frilansande fotograf, pysslar mkt med retush och redigering, så det är viktigt att bildkvaltén är BRA (jag är dock medveten om jag inte ens kommer komma i närheten av 5D'n.

Har därför tittat på dessa tre kameror:.

Olympus E-P2

+ Den snyggaste av de tre enligt mig.
+ De bilder jag sett verkar väldigt lovande
+ Bildstabilisering som verkar väldigt bra
+ Fina objektiv till
+ Ingår extern sökare

- Filmar ej i Full HD

Panasonic DMC-GF3

+ Jag är van med menyerna hos LX3 (är menyerna i GF3 lika dana?)
+ Trevliga objektiv till
+ Filmar i Full HD
+ Liten till formatet

Ricoh GXR

+ Smidigt (eller osmidigt) system med sensor, autofokusen osv i objektivet.

Så, är det någon som har synpunkter ang dessa kameror... misstänker att flera har suttit i samma sits :)

Priset är ganska viktigt också, jag närmar mig hellre 5000 än 8000 om man säger så...
Skulle dock Olympusen vara extreeeeeemt mkt bättre så lägger jag självklart lite pengar på den.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.