Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Olympus C-2100 eller Panasonic DMC-FZ1?
- Trådstartare chigabiga
- Start datum
tiger656
Aktiv medlem
Olympus c2100 har tydligen kostat en bit över 10 000 en gång i tiden. Har nyligen sett en beg för 5700 inkl batt + 128 mb. Min köpte jag ny för 4695 feb 2002 och tycker att det var extremt prisvärt. Är fortfarande istort sett nöjd med kameran.Klarar man sig med 1600x1200 px och inte vill ha en liten kamera så rekommenderar jag den starkt.
/ Stefan
/ Stefan
chigabiga
Medlem
Hej,
Jodå, har i alla fall IS, se länken:
http://www.cyberphoto.se/pana/fz1.php
Ska avvakta deras test så får vi se hur det blir...
Jodå, har i alla fall IS, se länken:
http://www.cyberphoto.se/pana/fz1.php
Ska avvakta deras test så får vi se hur det blir...
sagan
Avslutat medlemskap
marot729 skrev:
hrrrmmm... host host
(Vad är IS...?)
Notera förresten att Panasonicen tar 7 b/s. *impressed*
IS är image stabilisator (Canons namn för det), eller på svenska bildstabilisator, sigma kallar det för optisk stabilisator (OR) och Nikon kallar det för vibration stabilisator (VR) olympus kallar det helt enkelt för stabilisator.
funktionen kompenserar för vibrationer i samband med handhållna vibrationer och även för panorerande vibrationer i vissa fall..då kan man även använda stativ.
japp, Panasonicen buffrar snabbt.. 4 b/s med 7 bilder på raken.
sagan
Avslutat medlemskap
EdwardH skrev:
Enligt ryktena är Panasonicen är en riktig P&S, med knappt några funktioner alls.
Det kan jag faktiskt tro på (beroende på någon bild jag såg).
Och jag är extremt tveksam till om den har IS...
Begagnad 2100 (OM du hittar) eller en 730.
Easy as that.
jo den har IS, den har även IS för avtrykaren..som ska kompensera för de vibrationerna som avtryckaren ger..kolla länken. 730 avråder jag absolut ifrån...teleläget är i stort sätt bara användbart med stativ på den kameran.
sagan
Avslutat medlemskap
ja..det är varierande uppgifter..det står oxå att det är 1/8 s som längsta slutartid på cyber, men det tror jag inte på..den har ju nattprogram..och det anges 8s som längsta slutartid på annat håll..verkar mer troligt.
men man får helt enkelt vänta på tester för att kunna vara mer säker på vad som gäller.
men 4 b/s 7 på raken är panasonics uppgift..så den borde stämma.
men man får helt enkelt vänta på tester för att kunna vara mer säker på vad som gäller.
men 4 b/s 7 på raken är panasonics uppgift..så den borde stämma.
EdwardH
Aktiv medlem
All of the above!
Kameran är skitlätt att använda, oberoende av om man kör P eller manuellt. Zoomen är superskön, liksom stabilisatorn. Low light AF fungerar också superbra, till skillnad från andra kameror.
Storleken är inget större problem för mig.
Sen att den köptes relativt billig (5000kr) är också fett med plus!
Jag älskar den kameran.
Kameran är skitlätt att använda, oberoende av om man kör P eller manuellt. Zoomen är superskön, liksom stabilisatorn. Low light AF fungerar också superbra, till skillnad från andra kameror.
Storleken är inget större problem för mig.
Sen att den köptes relativt billig (5000kr) är också fett med plus!
Jag älskar den kameran.
Gunnar D
Aktiv medlem
lerkan skrev:
Hmm...jag har ändå små planer på att sälja imn ja...tycker den är lite för stor. Vill han en smidigare sak. Fast det är ju precis som ni skriver en riktigt bra kamera i övrigt!
Passa på här nu då när det finns folk som är beredda att betala en mindre förmögenhet för den
stenback
Aktiv medlem