Annons

Olämlig bld? Eller?

Produkter
(logga in för att koppla)
Då flash är mer elelr mindre standar på internet idag så tycker jag personligen att man bör ha en läsare till detta.
Visst kan man lösa detta på flera sätt som alla funkar bra och ett av dem är detta för att göra en snygg grafisk visning.

Man når även ut till den största massan med detta även om det är flash.

Mvh Daniel

Varför är Flash dåligt? Egentligen är det inget fel på tekniken som sådan utan på tillämpningen. Väldigt många Flash-sidor har varsin och ofta väldigt dålig och långsam navigering med bilder som ska laddas osv innan det fungerar. Jag tröttnar snabbt på att leta mig fram i alla olika "flashigheter". Jag vill inte spela datorspel, syftet med en websida måste vara att nå ut med innehållet, inte att visa hur duktig programmerare man är. Den riktiga avarten är när man dessutom har någon hemsk muzak som bakgrundmusik. Urk.

Många Flash-baserade websidor gör också att min dator blir seg eller rent av hänger sig helt. Jag vet inte vad det är som orsakar detta, jag har alla senaste uppdateringar och service packs. Eftersom jag ändå vänder om redan på startsidan så spelar det i och för sig mindre roll. :)

Då jag inte är så hemma på linux så kan jag inte säga exakt, men är för mig att det finns plugin dit också.

Daniel

Till första inlägget/frågan.
Jag tror att alla bilder går att visa om man visar ett sammanhang,.
Eller berättar en historia.
I ett samanhang/budskap med text eller andra bilder kan en bild aldrig bli fel.
Men en bild rakt på utan förklaring kan bli för mycket.
Tolkas fel och övertolkas fel. Ges andra samanhang än den verkliga.
Din bild skulle inte bekomma mig i en historia. Ja visst..bekomma mig, men inte
ge mig dåliga vibbs om fotografen eller om den tagna bilden.
Kanske om även den som jobbade vid bränningen också var med på bild.
På det viset visar man att man som fotograf även är ärlig och inte en rädd/feg skithög.
Själv har jag lagt ut bilder där magen på en älg har varit på väg ut ur kroppen.
Ingen har haft något emot den bilden.
Men då har funnits en story. Den ansvarige har också varit med på bilden.
Bara bilden på en älgmage som är på väg ut ur kroppen är ju befängd utan ett
sammanhang eller förklaring. Det finns inga svårigheter om man presenterar bilden vad den nu visar, i ett sammanhang.
Mvh/-Anders

Ifall det inte finns så tycker jag att du köpt en dator som inte är helt kompatibel med internet, då ganska mycket på nätet är flash. Det positiva e la att du slipper massa reklam =)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar