agge_aberg
Avslutat medlemskap
Dockland skrev:
..och jag snackade med scandinavian photo idag och de får in den i veckan.
Vet du hur många de får in?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Dockland skrev:
..och jag snackade med scandinavian photo idag och de får in den i veckan.
apple skrev:
Bara lite nyfiken. Vad i hela friden är egentligen en o-ring? Jag har koll på vad den gör, men denna mojäng måste vara något alldeles extra eftersom en stor del av diskussionerna runt 40D handlar om "har den riktiga o-ringar och i så fall runt vilka knappar?”.
elbe skrev:
Men lillebror till 1D Mark III duger jättebra åt mej så det är dags att ta en köplats.
Mattias Leppäniemi skrev:
Du menar tvärt om va? 40D är väl knappast en storebor till 1D Mark3...
Mattias Leppäniemi skrev:
Du menar tvärt om va? 40D är väl knappast en storebor till 1D Mark3...
elbe skrev:
Nää!.. Nu läser du nog bort i tok ;-) (Pricis som Niklas skriver)
elbe skrev:
40D verkar vara en riktigt lovande kamera när man läser de första snabbtesterna. Ny sensor med lågt brus och bra dynamiskt omfång, ny snabb autofokus, snabb serietagning med stor buffer, Bra fungerande Liveview mm.
Canongurun Bob Atkins skriver bl.a. om 40D: "The 40D sensor is completely new, it's actually a smaller version of the 1Ds MkIII and 1d MkIII sensors, with higher efficiency, larger microlenses and a 14 bit A/D system. It should yield lower noise and a higher dynamic range."
(http://photo.net/equipment/canon/40D/)
Frågan är när och hur många hus de första leveranserna har. Jag mailade för att få närmare info om leveranser men har inte fått svar (ännu).stefan_nordstrom skrev:
Enligt Cyberphoto så har dom beställt in ca 140st Hus.