Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
<Officiell 40D-tråd> Canon EOS 40D kommer
- Trådstartare JanOlofHärnström
- Start datum
NiklasÖ
Aktiv medlem
Jimsan skrev:
Det skall bli intressant att se vem i denna tråden som får den först.
Min lär inte dyka upp förrän om två veckor, tror jag.
Och jag måste beställa en innan jag kan få min! Vad besvärligt allt måste vara då!!! Funkar inte tankeöverföring!? ;-)
Ser fram emot era kommentarer efter att ni testat ett litet tag!
Mvh!
// Niklas
SM0SBI
Aktiv medlem
Jimsan skrev:
Det skall bli intressant att se vem i denna tråden som får den först.
Min lär inte dyka upp förrän om två veckor, tror jag.
Min kommer i morgon!
arp
Aktiv medlem
Dockland skrev:
Scandinavian photo har redan skeppat sina första idag.
nja, lite blandade skott från scandinavian... en försäljare säger de är "i huset" första går iväg i eftermiddag.. en annan scandisäljare säger de får in dom nästa vecka som bäst..
Jimsan
Aktiv medlem
Du kommer säkert att få en tegelsten i paketet. Eller en Nikon. ;-)SM0SBI skrev:
Min kommer i morgon!
*Inte ett dugg avundsjuk. Nope, nädå, absolute inte!*
Anders74
Aktiv medlem
Jag var precis och hämtade min på Hegethorns.
Än har jag bara konstaterat att skärmen överträffade mina förväntningar, Manuell AF i live view är inget som helst problem och sökaren ger ett så stort och klart intryck som övriga testare har beskrivit. Dessutom har jag sett att även de yttre fokuspunkterna direkt sätter fokus på en person även i svagt ljus, en stor skillnad mot tidigare modeller.
Än har jag bara konstaterat att skärmen överträffade mina förväntningar, Manuell AF i live view är inget som helst problem och sökaren ger ett så stort och klart intryck som övriga testare har beskrivit. Dessutom har jag sett att även de yttre fokuspunkterna direkt sätter fokus på en person även i svagt ljus, en stor skillnad mot tidigare modeller.
BugEyes
Aktiv medlem
Anders74 skrev:
Jag var precis och hämtade min på Hegethorns.
Grattis!
Iväg med dig nu och fota en hockeymatch i en dåligt upplyst hall. Berätta sedan om resultatet genast tack
Anders74
Aktiv medlem
BugEyes skrev:
Grattis!
Iväg med dig nu och fota en hockeymatch i en dåligt upplyst hall. Berätta sedan om resultatet genast tack
Tack
Tur att jag var belamrad med jobb redan innan så jag har en bra ursäkt att inte producera testbilder till höger och vänster Återkommer dock med intryck från fotograferandet när det hinns med sådant.
Anders74
Aktiv medlem
Hegethorns beräknade förresten leveranstiden till 3-4 veckor för order idag, men jag vet, väntan kan kännas lång ändå
Då kamereran de kunde leverera idag kom i kit med 17-85 IS sålde jag den till en kollega för mellanskillnaden. Det kan ju vara ett tips för dem som har svårt att hitta bara hus i tid: Skaffa en kollega som bara har en 18-55 till sitt hus.
Då kamereran de kunde leverera idag kom i kit med 17-85 IS sålde jag den till en kollega för mellanskillnaden. Det kan ju vara ett tips för dem som har svårt att hitta bara hus i tid: Skaffa en kollega som bara har en 18-55 till sitt hus.
lcnilsson
Aktiv medlem
BempaS skrev:
Jag hämtade just ut min som jag hade bokat. :-D
Tack till Foto A-bild i Falun.
(är nu den tredje jag köpt hos dem..)
/Benny
Grattis !
//Christer
sinduda
Aktiv medlem
lcnilsson skrev:
Jag gick in på Komplett.se och såg att de hade 23 st Canon 40D i lager
Jag beställde 1st leverans inom 2 dagar. Nu ser jag att de har 22st i lager
Passa på !!!! Pris: 11495:-
//Christer
Läst och utfört!
Får se nu om det stämmer....
Om Du har en plats högre än 90 hos Cyberphoto så vinner Du en placering...
/Christer
lcnilsson
Aktiv medlem
sinduda skrev:
Läst och utfört!
Får se nu om det stämmer....
Om Du har en plats högre än 90 hos Cyberphoto så vinner Du en placering...
/Christer
Vi håller tummarna men det är nog OK
//Christer här också
Anders74
Aktiv medlem
Anders74 skrev:
Manuell AF i live view ...
Lika bra att jag kryper till korset innan någon upptäcker det nya uttrycket. Manuell autofokus