Annons

<Officiell 40D-tråd> Canon EOS 40D kommer

Produkter
(logga in för att koppla)
Det skall bli intressant att se vem i denna tråden som får den först.
Min lär inte dyka upp förrän om två veckor, tror jag.

Jimsan skrev:
Det skall bli intressant att se vem i denna tråden som får den först.
Min lär inte dyka upp förrän om två veckor, tror jag.

Och jag måste beställa en innan jag kan få min! Vad besvärligt allt måste vara då!!! Funkar inte tankeöverföring!? ;-)

Ser fram emot era kommentarer efter att ni testat ett litet tag!

Mvh!
// Niklas

Dockland skrev:
Scandinavian photo har redan skeppat sina första idag.

nja, lite blandade skott från scandinavian... en försäljare säger de är "i huset" första går iväg i eftermiddag.. en annan scandisäljare säger de får in dom nästa vecka som bäst..

Jag var precis och hämtade min på Hegethorns.

Än har jag bara konstaterat att skärmen överträffade mina förväntningar, Manuell AF i live view är inget som helst problem och sökaren ger ett så stort och klart intryck som övriga testare har beskrivit. Dessutom har jag sett att även de yttre fokuspunkterna direkt sätter fokus på en person även i svagt ljus, en stor skillnad mot tidigare modeller.

Anders74 skrev:
Jag var precis och hämtade min på Hegethorns.

Än har jag bara konstaterat att skärmen överträffade mina förväntningar, Manuell AF i live view är inget som helst problem och sökaren ger ett så stort och klart intryck som övriga testare har beskrivit. Dessutom har jag sett att även de yttre fokuspunkterna direkt sätter fokus på en person även i svagt ljus, en stor skillnad mot tidigare modeller.

Grattis!

Iväg med dig nu och fota en hockeymatch i en dåligt upplyst hall. Berätta sedan om resultatet genast tack ;)

Ringde Dustinhome men de sa att de inte fått några kameror alls och inte kommer få på ett tag.

Vilket i sig inte behöver vara sant, tror mycket beror på vem man pratar med och hur uppdaterad personen är.

/Fredrik - plats 24 hos Dustin

BugEyes skrev:
Grattis!

Iväg med dig nu och fota en hockeymatch i en dåligt upplyst hall. Berätta sedan om resultatet genast tack ;)

Tack :)

Tur att jag var belamrad med jobb redan innan så jag har en bra ursäkt att inte producera testbilder till höger och vänster ;) Återkommer dock med intryck från fotograferandet när det hinns med sådant.

Hegethorns beräknade förresten leveranstiden till 3-4 veckor för order idag, men jag vet, väntan kan kännas lång ändå :)

Då kamereran de kunde leverera idag kom i kit med 17-85 IS sålde jag den till en kollega för mellanskillnaden. Det kan ju vara ett tips för dem som har svårt att hitta bara hus i tid: Skaffa en kollega som bara har en 18-55 till sitt hus.

Jag gick in på Komplett.se och såg att de hade 23 st Canon 40D i lager
Jag beställde 1st leverans inom 2 dagar. Nu ser jag att de har 22st i lager
Passa på !!!! Pris: 11495:-

//Christer

Senast ändrad:
Jag hämtade just ut min som jag hade bokat. :-D

Tack till Foto A-bild i Falun.
(är nu den tredje jag köpt hos dem..)

/Benny

[edit]..alltså inte tredje 40D.. he he.. [/edit]

lcnilsson skrev:
Jag gick in på Komplett.se och såg att de hade 23 st Canon 40D i lager
Jag beställde 1st leverans inom 2 dagar. Nu ser jag att de har 22st i lager
Passa på !!!! Pris: 11495:-

//Christer

Läst och utfört!
Får se nu om det stämmer....
Om Du har en plats högre än 90 hos Cyberphoto så vinner Du en placering...

/Christer

Tack lcnilsson!

Tror jag har kollat på batteriladdaren 10ggr snart på 15min.. ladda..ladda.. Måste hinna testa skjuta av några bilder innan man ska iväg till jobbet inatt.. He he..

/Benny

ANNONS