ormet
Medlem
Hmm, det enda som känns viktigt just nu är att få reda på exakt hur vädertätningen ser ut på 40D. Min 400D är underbar på de flesta punkter förutom plastigheten och storleken (för liten), om 40D kommer med en OK vädertätning så är det anledning nog för mig att uppgradera mig (allt annat som uppgraderas mellan 400D>40D är en bonus!).
Har sneglat rätt så mycket på Nikon D200 och nu på senare tid D300, helschyssta kameror. Om Nikon hade haft ett bredare objektiv-utbud hade jag bänkat mig för en D300 på en gång.
Min uppfattning är att de enbart har billiga skräpobjektiv eller objektiv som kostar alldeles för mycket. Jag saknar alla mitt-i-mellan-objektiv som Canon har.
Jag ser fram emot recensionerna på denna kamera!
Har sneglat rätt så mycket på Nikon D200 och nu på senare tid D300, helschyssta kameror. Om Nikon hade haft ett bredare objektiv-utbud hade jag bänkat mig för en D300 på en gång.
Min uppfattning är att de enbart har billiga skräpobjektiv eller objektiv som kostar alldeles för mycket. Jag saknar alla mitt-i-mellan-objektiv som Canon har.
Jag ser fram emot recensionerna på denna kamera!