Annons

<Officiell 40D-tråd> Canon EOS 40D kommer

Produkter
(logga in för att koppla)
Hmm, det enda som känns viktigt just nu är att få reda på exakt hur vädertätningen ser ut på 40D. Min 400D är underbar på de flesta punkter förutom plastigheten och storleken (för liten), om 40D kommer med en OK vädertätning så är det anledning nog för mig att uppgradera mig (allt annat som uppgraderas mellan 400D>40D är en bonus!).

Har sneglat rätt så mycket på Nikon D200 och nu på senare tid D300, helschyssta kameror. Om Nikon hade haft ett bredare objektiv-utbud hade jag bänkat mig för en D300 på en gång.
Min uppfattning är att de enbart har billiga skräpobjektiv eller objektiv som kostar alldeles för mycket. Jag saknar alla mitt-i-mellan-objektiv som Canon har.


Jag ser fram emot recensionerna på denna kamera!
 
ormet skrev:
Min uppfattning är att de enbart har billiga skräpobjektiv eller objektiv som kostar alldeles för mycket. Jag saknar alla mitt-i-mellan-objektiv som Canon har.
Jag håller med dig. Har alltid ansett att Nikon gör bättre kamerahus medan Canon gör bättre gluggar.
 
Jag beställde Canon EOS 40D igår på scandinavianphoto.com och betalade 11490:- + postpaketavgift på 99:-.

Fifan vad skoj vi skall ha sedan.
 
Ladda batteriet innan användning eller inte..

Har då också lagt in min beställning. Men när den nu väl dyker upp någon gång mellan imorgon och evigheten.. Skall man ladda batteriet innan man använder det eller inte? Hör olika saker varje gång jag köper någon pryl med batteri.. Stod inget särskilt om det i instruktionsboken ovan..
 
Kasta batteriet i laddaren det första du gör, när du fått upp paketen. Låt det laddas medan du packar upp resten av doningarna.
Sen lär du ju inte kunna låta bli att stoppa in det i kameran ändå. Då är det bara att köra tills det lägger av. Då blir du tvungen att ladda igen.
 
Thell skrev:
Fotokungen har satt ihop ett paket med 40D + 17-85 + batterigrepp för 15790 svenska riksdaler..
Fast det där batterigreppet vill man ju inte ha. Jag hoppas att ingen köper det så att Canon tvingas bygga en modifierad variant som har en AF-ON-knapp.
 
Nej, inte för mig, varken Mac eller Pc varken Internet explorer eller Firefox. Kan du möjligen spara den som PDF och eposta den till mig?
 
Jag sitter på en Macbook Pro, system 10.4.1 och Safari. Har inga problem att se bilderna.

EDIT: Jag gjorde en pdf av hela artikeln. Den tar 30mb så han har rätt stora bilder på den.
 
Senast ändrad:
Du har dem nog redan i din cache jag har också kollat på Safari... kan du dra ner den i en PDF och epost blir jag tacksam... ;O)

Kan du ZIP:A den och eposta den till mig?
 
Senast ändrad:
Såg nu, det som står överst på sidan, citat:

"Due to overwhelming popularity of this post, my photo hosting site have received too much traffic and blocked my account today. So you may not be able to see the photos in this post today. They will unlock my account tomorrow and I will try to get another hosting service tomorrow. Please check back later if you can’t read see the photos today. You can still read the text, but the photos may not load today. Sorry for the inconvenience."

/Benny
 
Rätt så intressant artikel, upplägget av bilderna sög däremot. Det var svårt att jämföra bilderna mellan 20D och 40D. Bilderna var uppradade vertikalt och man kunde inte förstora dem, ISO-testet var t.ex svårt att jämföra eller överhuvudtaget se bruset i bilderna. Kanske bara var jag som upplever det dock, sitter på en halvtaskig laptop-skärm så...

Det där med vädertätningen känns lite surt ändå om den nu är något halvdant som alla har skrivit. Jag är inte sugen på att hosta upp pengar för en proffskamera från Canon och jag vill heller inte byta ner mig till ett märke med taskigt objektiv-utbud.
Fast det kanske är lite för tidigt att yttra sig om detta?

Tror jag får sätta mig själv på koppel ett litet tag till. Kanske får dämpa min hunger med något objektiv... Jo, så får det nog bli. Mmmm...
 
Prishöjning!

Såg att www.tbh.se har höjt priset på huset från 11 290kr (som gällde förra veckan) till 11 490kr!

Försäljningstaktik kallas det! :-( Väck intresset med lågt/lägre pris höj därefter! ELLER så satte man för lågt (för liten marginal) från början!?

Hoppas man nöjer sig med prishöjningar på ett tag!

Mvh!
// Niklas
 
Pratade precis med Foto & Video och de trodde att de skulle få in 40D i butiken i slutet av november. Lite tråkigt!
Får hoppas där är någon annan som får in de lite tidigare än så.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.