Annons

<Officiell 40D-tråd> Canon EOS 40D kommer

Produkter
(logga in för att koppla)
Canon1022 skrev:
Fick nyss mail från Pixmania :)

Hej,
Vi är glada att kunna meddela att produkten du är intresserad av har anlänt och nu är i lager.

Canon EOS 40D 13 232 SEK




Jämte det priset står ett överstrycket pris
(15 842,59 SEK) !!

Blev inte riktigt klok på vad priset på deras hemsida gäller. Är det enbart hus eller med något av kit-objektiven (vilket i så fall)?

Mvh!
// Niklas
 
Hm. 14 dagars förseningar för leverans från komplett.se

Vet ni någonstans jag kan droppa in och köpa den idag månne?
 
PC City

Hej!

Ringde just PC City som enligt Prisjakt.se ska ha 40D i lager. De har de inte, har aldrig haft och vet heller inte när de får in. Ganska illa tycker jag.
Bara så att ni inte beställer där och tror på leverans nästa vecka!

MVH
Per
 
Beställde från Scand. Photo igår.
Kan troligtvis hämta ut min idag eller imorgon, enligt telefonkontakt nu på morgonen.

Hoppas det stämmer bara... :)
 
Elgiganten...

....kör samma stil som PC City. Tillgänglig i Internetbutiken på deras egen hemsida, men när man ringer har de ingen kamera och inga besked. Jag uppmanade dem att ta bort "tilgänglighetsindikatorn" så länge de inte har någon kamera. Det tror jag väl inte att de gör, men ändå... Jäkla busar!

/Per
 
Canon1022 skrev:
Var fick du den infon från ? De har en i lager just nu

Jag snackade med dem idag och de skickar internet orders från Norge där det är logistikproblem för närvarande. Det står på deras hemsida.

Jag köpte min av japan foto alldeles nyss. Får min imorgon
 
kompletts förseningar

Vad trött man blir, som vanligt får man aldrig vara helt nöjd, ja ja man får väl sitta och vänta tills komplett lyckas lägga kameran på lådan :-/

Det konstiga är att jag forfarande har bekräftat leveransdatum igår (vilket ju iofs är ett varningstecken....)
 
Kan bara hålla med... för bra för att vara sant när man lade beställninge igår.

Nåväl, men beställning hos både Komplett och Dustin så får man se vem som hinner skicka först.
 
Jag fick just bekräftelse från Japanfoto att min skickas idag. Dom hade fått 12 hus igår och jag hann med det tåget.
 
Jaha, då har man varit och hämtat underverket... som jag beställde igår.

Förstår inte vad ni klagar om angående leveranstider... ;)
 
..och på Schönherrs Foto verkar dom inte vara prioriterade hos Canon. Eller så har dom glömt att tala om för Canon att dom vill ha några 40D.
Jag var först hos Schönherrs att beställa men dom har inga leveransbesked
 
Tråkigt med nätbutiker som kanske lovar mer än dom kan hålla!? Var själv på väg att beställa från Komplett igår men tyckte det såg ut lite för oseriöst upplagt, ingen info alls mer än en prislapp och ett antal i lager. Såg f.ö. att det idag finns 8 st för leverans 21 sept preliminärt...avvaktar några dagar till.

Hur som helst så är jag nyfiken på AF-prestande på serietagningar på rörliga motiv. Hinner AFen med? Såg en tråd på dpreview som klagade på just detta (inte bättre än 30D) men det kan ju bero på användaren oxå? Är även intresserad av hur Liveview upplevs och fungerar, samt naturligtvis bildkvaliteten, men den ligger nog någonstans mellan 30D och 5D skulle jag tro.

Skriv gärna några första intryck ni som redan fått kameran.

/Leif
 
elbe skrev:
Tråkigt med nätbutiker som kanske lovar mer än dom kan hålla!? Var själv på väg att beställa från Komplett igår men tyckte det såg ut lite för oseriöst upplagt, ingen info alls mer än en prislapp och ett antal i lager. Såg f.ö. att det idag finns 8 st för leverans 21 sept preliminärt...avvaktar några dagar till.

/Leif

Idag står det att kameran som jag beställde igår är släppt på plock så det betyder väl att dom håller på att skeppa den till Stockholm snart.

Det fanns faktiskt 1 kvar imorse eftersom någon hade avbeställt sin från igår men den är självklart borta nu.
 
Sitter åter på jobbet efter en runda ner till Japan Foto i Malmö. Bredvid mig finns en sprillans 40D (fins väl bara sprillans...)
På vägen tillbaka till Ängelholm ringde Kungsholms Foto och undrade om jag fortfarande var inresserad, dom hade fått in kameror idag.
Jag måste bara ät upp min Big Mac först, sedan kanske jag packar upp kameran. Eller ska jag vänta tills ikväll, imorgon har jag inte mycket tid. Vänta till på lördag!
Där har vi det. :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.