Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Objektivnördar! Vet ni vad det här är?
- Trådstartare pzackes
- Start datum
Marcus Lindh
Aktiv medlem
Big Brother is watching you??? You can't hide!
Eveningstar
Aktiv medlem
http://www.mir.com.my/rb/photography/companies/nikon/nikkoresources/fisheyes/6mmf28.htm
De ser onekligen rätt lika ut?
De ser onekligen rätt lika ut?
Highweiss
Aktiv medlem
Dadigan skrev:
Det där är ett extremt fisheye, jag skulle gissa på ett 6mm f2,8 (antagligen Nikon) eller något liknande
Det kan bara vara Nikon. Nej fy fan...
;-)
EDIT: F.ö nått för all de som klagar på att crop factorn begränsar vidvinkel...?
pzackes
Aktiv medlem
Helgesson skrev:
Normaloptik till Canon...?
He he he!
Fel men roligaste svaret!
matnyttige
Aktiv medlem
Ser mer ut som ett tele till Nikons senaste proffskamera (med den lilla lilla sensorn).Helgesson skrev:
Normaloptik till Canon...?
You can talk shit about me, but don't talk shit about my camera. ;-)
Johan Okker
Aktiv medlem
=) =) =) =)
...men....
jag förstår inte...
Var sitter filtergängan? Jag har ju hört att man alltid ska ha ett sånt där solskyddsfilter på..
Nån som vet vad det är för filterdiameter? Har Hoya dem?
=) =) =) =)
...men....
jag förstår inte...
Var sitter filtergängan? Jag har ju hört att man alltid ska ha ett sånt där solskyddsfilter på..
Nån som vet vad det är för filterdiameter? Har Hoya dem?
=) =) =) =)
Marcus Lindh
Aktiv medlem
Bästa linsskyddet måste vara en glasskål köpt på IKEA!! Fästes med lite silvertejp och se till att du inte köper det på fynd bara, har hört att de kan vara lite skeva!
Johan Okker
Aktiv medlem
Marcus Lindh skrev:
Bästa linsskyddet måste vara en glasskål köpt på IKEA!! Fästes med lite silvertejp och se till att du inte köper det på fynd bara, har hört att de kan vara lite skeva!
Å.. va smart!!
=)
Tack för tipset..
Johan Okker
Aktiv medlem
pzackes skrev:
Det är en utmaning att fota med den utan att komma med på bild själv.
Är den raktecknande?? =)
pzackes
Aktiv medlem
Marcus Lindh skrev:
He he he!
Vi använder en "läderhatt" med sammetsklädd insida som objektivskydd. Jag vet faktiskt inte om den är orginal eller om nån tidigare ägare fixat den själv.