Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

brelid

Medlem
Hej!
Jag fick en CAnon 350D i födelsedagspresent och är relativt ny som användare och behöver lite starthjälp.Vill nu ha ett teleobjektiv till denna. Har kikat på ett 28-300mm men canons produkter är ju så dyra. Finns det någon som kan tipsa mig om något prisvärt annat märke som är bra? Har kollat på Sigmas objektiv, är det något att satsa på? Tacksam för svar /Anna

Vilket pris hade du tänkt dig?

Även om Canons 28-300 hade varit billigare, är vikten och storleken ok (över 1,5 kg)?

Du kanske inte måste ha så mycket som 300mm (blir 480mm i småbildsformatet). Kanske Canons 28-200 för 4000:- och på 500 gram räcker?

När jag köpte min 350D köpte jag till Sigmas 70-300mm objektiv då det verkade vara ett helt ok tele för den ringa kostnaden (1400:). Jag kan bara konstatera att det är ett helt ok "nybörjartele" och jag har haft stor nytta och nöje med det på kameran.

Men nu börjar det ju klia i fingrarna efter något lite skarpare och snabbare. Men då rasslar det uppåt i priserna direkt.

Kort sagt, precis som föregående inlägg menar, det beror helt på vilket prisnivå man vill välja.

// Örjan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar