Annons

objektiv till eos 350d?

Produkter
(logga in för att koppla)

Aetherius

Medlem
Köpte mig en EOS 350D för ett tag sedan och har fotat en hel del sedan dess, mestadels ute.(natur och liknande)
Jag kör med objektivet jag fick till (EF-S 18-55m f/3.5-5.6) och känner nu att det kanske är dags att utöka. Vet dock inte vad jag ska leta efter.
Är lite av en nybörjare inom ämnet så jag är tacksam för alla tips och råd jag kan få.

Ska till Kina om en sisådär två månader och det hade vart nice att ha och byta med.

tack på förhand

Jacob

Aetherius skrev:
Köpte mig en EOS 350D för ett tag sedan och har fotat en hel del sedan dess, mestadels ute.(natur och liknande)
Jag kör med objektivet jag fick till (EF-S 18-55m f/3.5-5.6) och känner nu att det kanske är dags att utöka. Vet dock inte vad jag ska leta efter.
Är lite av en nybörjare inom ämnet så jag är tacksam för alla tips och råd jag kan få.

Ska till Kina om en sisådär två månader och det hade vart nice att ha och byta med.

tack på förhand

Jacob

" känner nu att det kanske är dags att utöka. Vet dock inte vad jag ska leta efter."

Då blir frågan; vilka bilder är det du inte kan ta med befintlig utrustning, som du vill kunna ta?

Vad har du saknat? Har du saknat vidvinkel så är det väl det du ska satsa på. Likadant om det är tele du saknat så är det tele som du ska satsa på. Kanske macro? Lite svårt att säga vad du ska köpa bara sådär.

sjohan skrev:
Vad har du saknat? Har du saknat vidvinkel så är det väl det du ska satsa på. Likadant om det är tele du saknat så är det tele som du ska satsa på. Kanske macro?...

..gillar du omfånget men saknar skärpa så satsa på en skarp normalzoom, eller kanske du tycker att gluggen är ljussvag, satsa då på något ljusstarkare.

hmm...har kikat lite nu på mina bilder och vart ute fotat lite extra för att bli lite mer ett med vad det är jag saknar.
Jag känner att jag inte riktigt får till mina närbilder så som jag vill ha dom,kommer inte riktigt så nära som jag vill.
Är det macro jag ska titta efter då?
Och frågan är då om det finns nåt macro objektiv som har sjyssta egenskaper utöver macron?

Det beror ju lite på vilka pengar man vill lägga. Det finns ett par tele objektiv som har riktigt shyssta macroegenskaper.

Är ju ganska färsk så jag har la inte direkt tänkt mig nåt värsting objektiv, men sen så är det la ingen höjdare om jag investerar i ett billigare och så är det inge vidare.
Vet ju inte riktigt hur det ligger till med priser och sånt. Skulle kunna tänka mig att det är så att man får vad man betalar för.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar