Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv till D60

Produkter
(logga in för att koppla)

katja_83

Ny medlem
Skulle vilja ha lite råd av er mer vana fotografer om vilket objektiv jag skall köpa till min Nikon D60. Har nu nikkor 18-105mm1:3,5-5,6G, som följde med kameran. Är nog mycket nöjd med detta objektiv men skulle gärna köpa ett till objektiv som är ljusstarkare. Blir lite smått irriterad över mörka innomhusbilder och gillar inte blixtljus. Jag fotar mest vardagsbilder på mina barn innomhus och utomhus samt lite naturbilder.

Tack på förhand.

Jag har samma kamerauppsättning och har skaffat ett Nikkor 35mm/1,8. Ett mycket bra objektiv. Bildkvaliteten är suverän och ljusstyrkan tillåter fotografering i halvdunkel belysning samt ger fotografen större kreativa möjligheter. Jag höjer ett varningens finger dock för inomhusfotografering. Har du tänk fota inomhus i höst-/vintermörker, säg vid till exempel en fest med vännerna, kommer man nog inte undan utan att använda blixt. Men med en vettig extern blixt blir det rätt snyggt om man vet vad man håller på med. (Inte för att jag är nån blixtexpert, ännu!)

Denna fråga har varit uppe kanske hundra gånger förrut. Det finns en rätt bra sökfunktion här i forumet!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar