JITO
Medlem
Jag har läst och läst om objektiv, olika foruminlägg och tester. Om någon orkar ge mig sina kommentarer om mitt val av objektiv vore jag glad!
Jag har en 350D med det vanliga 18-55 objektivet.Jag skall nu skaffa en zoom och var först inne på 70-300 etc men efter att ha tänkt lite mer så tror jag att jag skall skaffa en så kallad superzoom eftersom jag vet att jag är lat och vill inte hålla på och byta objektiv och fotar mycket på barn etc och vill ha ett objektiv med hela zoomomfånget.
Jag är absolut en amatör, fotar helst mina barn, natur etc och har väl inte så stora krav. Vill ha bildstabilisering.
Efter att ha sonderat lite har jag kommit fram till följande alternativ:
Sigma AF OS 18-200/3,5-6,3 DC
Canon EF-S 18-200/3.5-5.6 IS
Tamron AF 28-300/3,5-6,3 XR Di VC
Tamron AF 18-270/3,5-6,3 Di II VC LD IF Macro
Tacksam för era kommentarer så jag kan fatta ett beslut till slut!
Tack
Jill
Jag har en 350D med det vanliga 18-55 objektivet.Jag skall nu skaffa en zoom och var först inne på 70-300 etc men efter att ha tänkt lite mer så tror jag att jag skall skaffa en så kallad superzoom eftersom jag vet att jag är lat och vill inte hålla på och byta objektiv och fotar mycket på barn etc och vill ha ett objektiv med hela zoomomfånget.
Jag är absolut en amatör, fotar helst mina barn, natur etc och har väl inte så stora krav. Vill ha bildstabilisering.
Efter att ha sonderat lite har jag kommit fram till följande alternativ:
Sigma AF OS 18-200/3,5-6,3 DC
Canon EF-S 18-200/3.5-5.6 IS
Tamron AF 28-300/3,5-6,3 XR Di VC
Tamron AF 18-270/3,5-6,3 Di II VC LD IF Macro
Tacksam för era kommentarer så jag kan fatta ett beslut till slut!
Tack
Jill