ANNONS
Annons

objektiv superzoom, hjälp!

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu vet jag inte vilket kitobjektiv du har idag. Men om du vet med dig att du inte kommer byta objektiv eller gör det sällan. Så kan det vara värt 2000 kronor extra för att ha allt i ett. Men med 18-200 IS så är det som sagt inte säkert att det ger bättre bildkvalité än 18-5 och 55-250 IS trots sitt pris.

Men gå på ett 18-200 IS är mitt tips, om du inte alltid känner för att byta objektiv...

Du har inte funderat på lite mental träning, för att komma över lättjan, innan du handlar objektiv?? ;-)

*S* Jo i detta fallet skulle det kanske behövas. Det beror väl även på att när vi reser tex så har jag två barn, väskor, skötväskor och allt möjligt som skall släpas på, det är väl det jag tänker på.

Nu vet jag inte vilket kitobjektiv du har idag. Men om du vet med dig att du inte kommer byta objektiv eller gör det sällan. Så kan det vara värt 2000 kronor extra för att ha allt i ett. Men med 18-200 IS så är det som sagt inte säkert att det ger bättre bildkvalité än 18-5 och 55-250 IS trots sitt pris.

Men gå på ett 18-200 IS är mitt tips, om du inte alltid känner för att byta objektiv...

Jag har det som följde med paketet, EFS 18-55 (vet inte om det är hela namnet)

Jag tror nog inte att 18-200 ger bättre kvalitet än 18-55 plus 55-250, det är väl snarare tvärtom att 18-200 är sämre om jag förståt det rätt, och det är därför jag funderar över om det är bättre med två objektiv för att få bättre kvalité.

Synd att inte Canon 55-250 finns inne nånstans, det verkar inte finnas nåt liknande telezoom som börjar innan 70, finns det? Med bildstabilisering och under typ 6000:-

*S* Jo i detta fallet skulle det kanske behövas. Det beror väl även på att när vi reser tex så har jag två barn, väskor, skötväskor och allt möjligt som skall släpas på, det är väl det jag tänker på.

Skafa SuperPAPPA istället så kan han hålla ordning på väskor, ungar och annat kravs medans du ägnar dig åt det viktiga här i livet! ;)

Mvh
Anders

PS. Mig veterligen finns inget 55-200 med bildstabilisering till Canon. Allternativen med stabilisering och inom budget är väl bara två, Canons 70-300 och 55-250. Eller har jag missat något nu...

Skafa SuperPAPPA istället så kan han hålla ordning på väskor, ungar och annat kravs medans du ägnar dig åt det viktiga här i livet! ;)

Hoho jag ser framför mig hur äktenskapet går i kras på flygplatsen i Amsterdam mellan flygen. Mannen som en packåsna flåsandes för att hitta rätt gate och jag glatt springande runt med en systemkamera och fotar. Ja det vore en skön syn.

PS. Mig veterligen finns inget 55-200 med bildstabilisering till Canon. Allternativen med stabilisering och inom budget är väl bara två, Canons 70-300 och 55-250. Eller har jag missat något nu...

Skrev jag fel? Det är 55-250 IS vi talade om.

Skrev jag fel? Det är 55-250 IS vi talade om.

Nej, det var jag som uttryckte mig otydligt. De flesta gluggar som börjar på 55 slutar på 200. Jag tror faktiskt att Canons 55-250 IS är unik i sitt omfång.

Jag såg i en annan tråd att någon skrev att www.komplett.se har gluggen på lager. Kanske kan vara värt att kolla!

Mvh
Anders

Ja det har dom faktiskt, tre stycken. Visserligen 400 dyrare än tex japan photo. Och de levererar innan jul om jag beställer imorgon. Tvingad till snabbt beslut alltså, bra!

Jag köpte idag ett Canon 18-200 IS, jag testade Sigma och Canon och det var en helt annan känsla i Canon, sedan om den är värd 2400:- mer är ju tveksamt men nu köpte jag den och blir säkert nöjd. AF var bra mycket bättre på Canon och det tycker jag är viktigt.

Tack för allas kommentarer!

Skulle vilja höra hur du tyckte objektivet var? Funderar nämligen själv på att skaffa ett.

Mvh
Johan

Skall du plåta barn i rörelse, fotboll kanske, så är snabb AF mycket viktigt. Det blir annars rätt många suddiga barn.

jag har Sigma AF OS 18-200/3,5-6,3 DC..

jag är nöjd med skärpan under ca 100mm... men över det så blir det bara sämre och sämre, om jag fotar på 180-200mm så får man Aldrig känslan av skarpa bilder utan dom blir mjuka.. då jag fotar mycket i tele har jag nu beställt ett 70-200 f4L som jag får imorgon..

MEN, bildstabilisatorn måste jag ge ett STORT plus, fastän jag inte använder den mycket... men jag tycker den gör ett fantastiskt jobb när jag väl använder den...

jag såg bland dom första kommentarerna att någon nämnde något 18-125 eller liknande med HSM, sikta på den och jag tror du blir sjukt nöjd.

annars har du tamron 28-75, den är väldigt fin och jag har testbilder som jämför den och Sigma AF OS 18-200/3,5-6,3 DC som jag själv gjort... skicka ett mail till [email protected] så får du den.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar