ANNONS
Annons

Nyubörjare med Eos 20D

Produkter
(logga in för att koppla)

shd

Aktiv medlem
Hej
Har en Eos 20D och kan tillägga att jag är nybörjare har enbart fotat med helautomatic tidigare. Det jag undrar är ska man hämta uppdateringar nu redan eller är det något annat spec. jag skall tänka på....//Tackar på förhand för alla tips och trix.

Precis... det är bara en kamera.

Även om den verkar svårhanterlig och kanske lite skrämmande för en nybörjare, så lär man sig bit för bit, och till sist kan man nyttja dess fulla potential.

Jag instämmer således med föregående talare: läs instruktionsboken till att börja med. Parallellt använder du förstås kameran, och fotar som besatt!

Övning ger färdighet.

Vet inte hur insatt du är men detta kan vara en god början, läs detta paralellt med manualen & träna.

Gå sedan till biblioteket & sök fram några bra böcker i grundläggande fotografering.

//Larsa

Du har börjat bra. Titta runt på bilder här på FS, kommentera lite själv också det lär man sig på.

Det där med bruksanvisninge är en bra idé, en kanske ännu bättre idé är att läsa den flera ggr tills man helt enkelt kan den. I alla fall grundfunktionerna i de vanligaste situationerna.

Ta mycket bilder, fortsätt med att lägga ut dem här och be om råd och tips.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar