Annons

Nytt teleobjektiv

Produkter
(logga in för att koppla)
Skillnaden i byggkvalitet mellan Canons 70-200/4L och Sigmas 70-200/2.8 är ganska stor. Man känner direkt att Canon har en proffskvalitet som Sigman helt enkelt saknar.
Det ska till bra mycket mer än ett bländarsteg för att jag skulle acceptera Sigmazoomen före Canons 70-200/4L. Vikten och storleken är ett rejält minus för Sigman. IS vore ett stort plus men då har ju Canon en finfin version med det även om den kostar fläsk...
Med en 300D ökar man lätt ISO ett steg och 'kompenserar' därmed för bländarsteget.
Jag vet...bruset ökar lite och bildens karaktär med f4 är inte som med 2.8 men hur ofta ligger man så precis på mariginalen...?
Jag säljer nog aldrig min glugg...någonsin faktiskt.
 
viktorssonm skrev:
Tack så mycket, ser ju inte så fruktansvärt stort ut. Ska nog gå att hantera. Tack för bilderna!

Som jämförelse skulle det vara kul om någon kunde posta bild på 300D med Canon 70-200 F4 L.

Tack på förhand (igen) ;) /Magnus

Har en här..
 

Bilagor

  • camobjekt.jpg
    camobjekt.jpg
    28.2 KB · Visningar: 177
LeadHead skrev:
Roland: När det gäller ditt problem med skruvarna. Har du stött på någon annan som har haft samma problem, eller hört med tekniker? Jag har då iaf. aldrig sett någon annan än dig ondgöra sig över detta.

Felet är känt hos Sigmas auktoriserade tekniker och fixas på garantin.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.