Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nytt objektiv
- Trådstartare Lars.F
- Start datum
lofling
Aktiv medlem
Ingen erfarenhet av nya 70-200
Men gamla 70-200 funkar bra så länge man inte behöver skarpa hörn också (typ landskapsfotografi vs sport). Är det inte bråttom kan du ju vänta och se vad som händer med priserna.
Annars ska gamla 80-200/2.8 vara väldigt bra optiskt, men saknar såklart VR.
Sigma och Tamron verkar båda få bra omdömen, men jag har ingen egen erfarenhet av dem.
Men gamla 70-200 funkar bra så länge man inte behöver skarpa hörn också (typ landskapsfotografi vs sport). Är det inte bråttom kan du ju vänta och se vad som händer med priserna.
Annars ska gamla 80-200/2.8 vara väldigt bra optiskt, men saknar såklart VR.
Sigma och Tamron verkar båda få bra omdömen, men jag har ingen egen erfarenhet av dem.
FreemindArt
Aktiv medlem
80-200 går ganska säkert att köpa beggat i sverige, och det är ett i mitt tycke utmärkt alternativ till de hiskeligt dyra 70-200 VR, jag har plåtat en del med det och jag saknade inte VRn särskillt mycket, det var bara att pressa filmen typ ett steg så fick man tillräckliga tider.
shaggy_d200
Aktiv medlem
Vilken prisnivå ligger dom på från usa?
ztenlund
Aktiv medlem
Kostar lite drygt 1000$ idag, med dagens växelkurs 7100kr sen tillkommer frakten också.
Och tull+moms...
FreemindArt
Aktiv medlem
håll ett öga på denna:
http://www.tradera.com/AF-Nikkor-80-200-2-8-ED-auktion_97755872
Lars.F
Aktiv medlem
Och tull+moms...
Om man har otur
Lars.F
Aktiv medlem
håll ett öga på denna:
Tack för tipset, det ska jag göra
lofling
Aktiv medlem
Om man har otur
Beställer man från B&H lär man få betala tull och moms. De skickar nämligen med UPS som kräver att det ska betalas.
Lars.F
Aktiv medlem
Beställer man från B&H lär man få betala tull och moms. De skickar nämligen med UPS som kräver att det ska betalas.
Det går väl att välja andra varianter också
keckax
Aktiv medlem
Och tull+moms...
Men inte svensk moms, utan ca 8%, i New York.
Du får hem en glugg som i alla fall blir billigare än den någonsin såldes för i Sverige. Tror jag...
/K
lofling
Aktiv medlem
Men inte svensk moms, utan ca 8%, i New York.
Du får hem en glugg som i alla fall blir billigare än den någonsin såldes för i Sverige. Tror jag...
/K
Om det blir tull och moms så är det svensk moms. Plus amerikansk VAT, ca 8 %. Tullen beräknas på hela priset! Allt som allt blir det tyvärr inte så mycket billigare. Dessutom får man inte garantin. Inte värt det i mitt tycke.
Lars.F
Aktiv medlem
Om det blir tull och moms så är det svensk moms. Plus amerikansk VAT, ca 8 %. Tullen beräknas på hela priset! Allt som allt blir det tyvärr inte så mycket billigare. Dessutom får man inte garantin. Inte värt det i mitt tycke.
Garanti får man, det är världsgaranti på objektiv.
lofling
Aktiv medlem
Garanti får man, det är världsgaranti på objektiv.
Är du säker på det? Jag trodde att det faller under gray market, vilket i så fall innebär att man inte ens får service hos Nikon. Men det kanske bara gäller kamerorna?
Lars.F
Aktiv medlem
Är du säker på det? Jag trodde att det faller under gray market, vilket i så fall innebär att man inte ens får service hos Nikon. Men det kanske bara gäller kamerorna?
Om man köper USA modellen så ska garantin gälla även här