ANNONS
Annons

Nytt kamerahus från Pentax?

Produkter
(logga in för att koppla)
evf :/
lcd skärmen ser lite mer fyrkantig ut eller? kan vittna om 23*23 sensorn kanske

det är nog en luring..

Om der är en verklig kamera tror jag inte det är en DSLR utan en superzoom kompakt istället.

modellerna som kommer ska väl vara riktigt vädertåliga och det ser denna ut å vara,om bara denna släpps som nyhet på pma så blir det drygt att vänta till sommaren då de nästa två ska komma eller hur det nu är tänkt.

Bluff eller...

Hittar den inte på Colorfotos hemsida. Den ser onekligen enklare ut än K-m, för jag kan inte tänka mig att det är nya K300D, tror inte heller att det är en ersättare till K-m och för tidigt dessutom, men möjligen en lillasyrra till K-m. Men antagligen en kompaktkamera eller möjligen Samsungs nya mikro-APS format.

sidan hadde tydligen recension på en olympus men råkade istället få med denna bilden,så det blir nog synd för någon stackare i morgon.

sidan hadde tydligen recension på en olympus men råkade istället få med denna bilden,så det blir nog synd för någon stackare i morgon.

Eller oxå är "släppet" sanktionerat av Pentax. Det blir reklam & spekulation för Pentax och reklam för Colorfoto, utan att Pentax har presenterat något nytt. Sen presenteras kameran och då blir Pentax i fokus igen. Har uppmärksammats på Pentaxforums:
http://www.pentaxforums.com/forums/pentax-news-rumors/52744-pentax-bridge-camera.html

Det skulle oxå kunna vara ett svar på Sigma DP1, med APS sensor och DA21...

Det är inte dåligt!
Jag hade precis som många andra här (antagligen) önskat mig en en lite större systemkamera, kanske till och med en efterföljare till k20d.
Dock så är ju detta smart av pentax. Det finns en stor marknad för zoomar och det är klokt av pentax att gå med i den marknaden också.

I dessa svåra tider gör de klokt i att ligga lågt och invistera i brancher där det finns en större marknad.

På PMA ska det bli intressant om det finns någon lite större kamera under glas

Leveranser av K300D börjar i maj till kunderna.
Leveranser av K30D börjar efter sommaren.

Pentax brukar alltid få kritik för att de visar upp en kamera på en mässa och sen tar det först 1 - 2 månader innan leverans. Det kan mycket väl vara så att Pentax nu har tagit åt sig av den massiva kritiken och därmed visar upp kamerorna mycket närmare leveransstart, i enlighet med kundernas önskemål.

Pentax har dessutom ett välfyllt lager av K20D och K200D. En lansering av K300D och K30D nu skulle göra K20D och K200D i praktiken osäljbara. Handlare som köpt på sig ett lager skulle klaga om deras investering sjönk i värde så att de var tvungna att rea ut produkterna och därmed förlora pengar.

Den kamera som det pratas om i den här tråden kan vara Pentax X70.
http://www.bhphotovideo.com/c/product/601396-REG/Pentax_17491_X70_SUPER_ZOOM_DIGITAL.html

Jo det stämmer

På Engelska:
http://www.pentax.jp/english/news/2009/200903.html

Alltså X70 med en 24X zoom med ansiktes-detektering och hela balletten.

Det verkar bra för Pentax efter Hoyas övertagande, med en sån här kamera kan dom öka systemkamera-försäljningen senare. Om sen Samsung oxå ska sälja kameran så lär det bli volym i produktionen.
Att K30/300 kommer senare än ett år efter förra släppet hör nog ihop med omkonstruktion av elektonik(video och kanske höghastighets-foto) som Samsung snackade om i höstas.

Du kan läsa här:
http://www.pentaxforums.com/forums/pentax-news-rumors/52744-pentax-bridge-camera-5.html

Det är tydligen standard att tricksa med att släppa bilder - ta bort och så...
Den har 21bilder/s i 5Mp, så det där med höghastighetsfoto fortsätter nog, kan vara intressant att använda.

edit En ny lens roadmap visades en stund oxå, DA15/4 kommer snart men DA60-250 verkar dröja lite till...och var är konvertern?

Senast ändrad:
Du har rätt

Ok, 11 bilder/s var det, bökigt med Engelskan....

Även med NX-kameran skulle jag tro. Det kan vara en DA40 som är omdesignad vi ser på bilden, den ska leverera brännpunkten lite tidigare. Det är gott om knappar och hål för micken på framsidan.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar