Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nybörjare behöver väskråd

Produkter
(logga in för att koppla)

kryptonit

Medlem
Nu har jag beställt min första riktiga kamera, en 350D med kitobjektiv samt ett Canon 70-200/4L och behöver nu en väska.
Jag har kollat igenom diverse trådar i forumet, recensioner, mm men inte lyckats lista ut vad som kommer att passa mig...

Det jag är ute efter är en axelväska. Kommer nästan enbart köra med 70-200 objektivet så jag vill ha en väska som jag kan stoppa ner kameran i som den är (vill inte vara tvungen att plocka bort objektivet varje gång). Batterigrepp kommer även införskaffas och jag behöver plats för ett (eller två) mindre objektiv till i väskan.

Det ska helst vara rimligt pris på den också.

Är det någon som har något tips om väska eller vet hur lång en 350d med det objektivet blir?
 
Nova 2 blir för liten för kameran med objektivet på, den är inte tillräckligt djup. Det går precis att få ner gluggen när den inte är monterad. Jag har en sådan och en Nova 5 men ett mellanting skulle nog passa bättre, tex Nova 4.
 
crumpler var ju schyssta! har helt totaldissat fotoväskor innan, men nu ska jag tänka om. tack för tipset!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.