Tänker ungefär som du o sitter lugn med Fujisystemet. Har ju dock en FF kvar med 42 mp vid behov men Fujibilderna kan interpoleras upp till 50 mp o printas i A1 om man vet något så när vad man sysslar med.
Ger ju också bra beskärningsmån så Fuji använder jag till 90% för alla ändamål o saknar inte mina D8X0-kameror alls för de behov jag för det mesta har.
Fast jag delar också iSolens åsikt om antal mp. DR hos Fuji är ju dock inget man saknar
Väldigt sant allt vad du skriver. Man måste se sitt kamerasystem som en del av ens liv.
Jag bestämde mig för ett par år sedan efter varit pensionär ett år och att jag måste göra någonting.
Till sist blev det att skaffa en båt och segla runt i Europa.Det blir mer vespa, MC eller cykel.
Då gäller det att ha en lätt utrustning.
Så som jag sagt blir man lyckligast om man hittar en kamera som är don för ens person samt kan hantera ens situation.
Det sista jag hade problem med var att kunna ta video på ett bra sätt. Utmaningarna på en segelbåt i grov sjö är extra höga.
Nu har Fuji löst det för mig med X-H1 som är helt suverän.
Vi är alla individer och har olika intressen som vi ofta vill dokumentera. Det gör att ingen kamera är bäst för alla.
För var och en gäller det att hitta rätt och det är sannerligen inte lätt med det enorma utbud som finns.
Det krävs väldigt mycket erfarenhet för att hitta rätt i den soppan.
Jag kunde köpt en Hassebladsutrusning till ett mycket bra pris och förmodligen sålt den med förtjänst.
Slog aldrig till på det erbjudandet eftersom jag visste att trots den kamerans fantastiska egenskaper skulle den inte fungera för mig. Den var för tung och klumpig samt AF-C var för slö. Jag fotar inte enbart landskap och porträtt utan mycket annat där jag behöver bra AF-C. Som lekande barn eller galna hundar.
Nu har både Nikon och Canon äntligen bestämt sig för att släppa sina spegellösa kameror.
De känns som högt prissatta för vad de är.
Jag köpte min X-T2 för nära 19 000 kr. Nu kan jag köpa den för 6 000 mindre.
Så skynda långsamt. Ni måste inte vara först med att ha den senaste mest omskrivna kameran.
Era bilder blir inte ett dugg bättre.