PMD
Aktiv medlem
Det är då kaoset uppstår.Det enda fotografen skulle behöva göra är att betygsätta varje bild.
Nej, jag tror inte att det räcker att betygsätta bilder för lära en maskin att känna igen motiv.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är då kaoset uppstår.Det enda fotografen skulle behöva göra är att betygsätta varje bild.
Sitter just nu och tittar på filmen "A man called Otto" på HBO (amerikanska versionen av filmen "En man som heter Ove". Vet inte varför, men kom direkt att tänka på dina inlägg i den här tråden och i granntråden "Ge mig en enda anledning att.....
Det är då kaoset uppstår.
Nej, jag tror inte att det räcker att betygsätta bilder för lära en maskin att känna igen motiv.
Ny "teaser":
Jag vet inte om någon annan tänkte på det, men Ricci sade i slutet av sin titt på Zf något på temat att det var "about to get busy again", vilket jag tolkade som en trolig muntlig .
ha ha haIntressant. Är det där den nya 135mm optiken? Varför sådan hype film?
Intressant. Är det där den nya 135mm optiken? Varför sådan hype film?
ha ha ha
Han sänker ju kameran INANN han tar bilden.
Blir nog kanonbra bild på nåt.
NejNu var det förmodligen ett misstag i filmen men om man faktiskt tar ett kort just så kanske med längre slutartid för att sänka kameran och bilda en effekt.
Sen kan man ju ha synpunkter slutarljudet också, låter lite väl mycket som ”spegelfladder” ;-)Nej
Det är ogenomtänkt reklam där ögonkontakten med tittaren är viktigare än äktheten.
Tro fasen det när man får fina bilder utan att titta i sökaren .Jag tror i vilket fall att Nikon uppnådde sitt syfte när videon analyseras så djupt som den gör här. Så dom gjorde nog helt rätt.
Tror att en 135/1,8 ligger utanför min räckvidd. Jag funderar istället på någon f/0,95 till f/1,2 av någon tredjepart. Har sett några varianter i brännvidd 25-85mm, brännvidden är inte så betydelsefull det är då viktigare med en hög förstoringsfaktor och att den täcker ut fullformat och till Z. Har ni några förslag, sett någon sammanställning av dessa objektiv
Mikroprocessorer, liksom alla andra processorer i datorer med von Neumannarkitektur, styrs av mjukvara. Vanligtvis på två nivåer, alltså mikroprogram som definierar processorns instruktionsrepertoar och dessa instruktioner som definierar applikationen.Nu har jag tittat på alla bilder jag kan hitta på kretskortet runt processorn och jag kan inte få det till något annat. Men det var ett tag sedan jag höll på och pillade med sådant. Men en DSP var nog väl så avancerad på den tiden i en SLR.