Jag mins när Martin Agfors hade testat D500, det började tidigare med att Martin hade testat Sonys då nya A6300 och blev mycket imponerad över vad snabb den var, fungerar fint för sport, så fick han händerna på D500, kort och koncist klart snabbare än A6300, då tänkte man, jäklar vad snabb D500 måste vara. förr i tiden så testade man i gamla tidningen Foto på en väl belyst kontrastrik tavla, så det blev lika mellan olika kameror, skillnader som uppstod var ofta beroende på objektiven som kunde göra stora skillnader, det var alltid kul att läsa dessa tester, olika bländar val gav också skillnader som jag mins det, tror Nilsson valde bästa bländare för varje objektiv, har för mig att Nilsson var på Hasselblad center också och testade upplösnings förmåga av någon sort. Canon utmärkte sig tidigt redan med serien 40D-50D och sedermera med dåtidens värsting 18mp 7D, siffror med 0,16-0,18 sek var världsrekord då, D300 mättes 0,36 sek ( varför övrigt stadig när den väl hade låst )- det blev liv i luckan bland Nikon-användare och någon Nikon guru kopplades in, en kvinna mins ej riktigt namnet, Norlund någon ting, ja det är gammalt nu, Nilsson kunde bara hänvisa till sina resultat.