Foto och Bildteknik
Avslutat medlemskap
Du verkar ha vaknat på fel sida idag. Men om jag uttrycker mig såhär då: fototillfällen som aldrig någonsin kommer hända igen, man får inte en andra chans. Jag har fotat jättemycket (på amatörnivå) bröllop, konserter, dop mm men skulle aldrig tacka ja till att vara ”riktig” bröllopsfotograf. Om nåt skulle faila så vill jag inte ta på mig det ansvaret. Oavsett handhavandefel eller kamera som går sönder.
(Kan dock tillägga att jag räddat en bröllopsfotograf en gång som under pågående vigsel fick problem med minneskortet och jag kunde snabbt låna ut mitt till honom)
Vad är det för märklig inställning; varenda proffs eller entusiast har uppdrag som inte går att ta om eller kostar stora pengar att göra om. Med dagen teknik som är så driftsäker och när inte filmerna behöver postas för framkallning, är ju bröllopsfotografering enkelt och borde inte framkalla någon större ängslan.
Klart du ska tacka ja! Du kanske blir på fyllan, tappar kameran i backen, eller limmar på bruden (brudgummen). Det är bara att åka och ta bilderna. Du har ju redan gjort det...