citat:
"Jag förstår det. Men det är en lite tråkig inställning för mig som är nybörjare. Jag läser trådar som denna på forumet och ser så mycket information och kunnande att jag tänker, "Jisses, här är det folk jag kan lära mig utav.". Sen för att se på bilder och sådant som jag kan relatera till tråden eller liknande, går jag in på deras profilsida och finner att inga bilder finns. Det är lite nedslående, för mig som försöker lära mig av de som kan mer."(slut citat)
Kommentar:
Jag har det mesta av mina äldre bilder i diaformat och jag sitter lite fast i det träsket. Tar ett bra tag innan man får ordning i där är jag rädd. Problemet med inskannade dia är dock att de inte säger en läsare lika mycket som digitala bilder eftersom ju EXIF-info som finns med digitala bilder som metadata helt saknas för inskannade dia. Men visst ska även jag lägga upp lite bilder vad det lider.
Citat:
"Jo, jag har hört det argumentet förr. Anmälde min V4 som skrotad till bilregistret efteråt, man vill ju inte ha biltjuvar på gården.
Skämt åsido, jag har faktiskt haft god hjälp av just den informationen med. När jag köpte mina första studioblixtar, kollade jag helt enkelt vilka som hade de jag funderade på att köpa och kontaktade dem med frågor jag hade. Funkade super och fick betydligt bättre svar av dem än i en forumtråd jag startade, som urartade efter två poster, då jag blev rekommenderad att köpa 450000ws PRO foto blixtar för en halv miljon. Och jag har även till min förtjusning faktiskt fått frågor från folk som har varit intresserad av de saker jag har med och jag har blivit glad varje gång jag kunnat hjälpa till.
Alltså, när jag läser att någon tycker det krävs X hastighet på AF. X antal pixlar etc. Blir jag nyfiken och vill se vad det är den personen fotograferar och om det är något jag kan relatera till. Eller bara få uppslag till vad jag kan använda mina saker till, om någon skriver något långt och informativt om det.
Så, med andra ord, även om det inte är av någon nytta för dig att visa dina alster, kanske du kan ge lite tillbaka till andra som försöker förstå sig på eller lära sig.
Hur som helst, är väl så av rubrik man kan bli nu. Återgå." (slut citat)
Kommentar:
Faktum är att jag idag har raderat allt jag haft i min kameraväska på FS. Man kan ju bara undra hur ett försäkringsbolag skulle se på en sån här sak om de visste. Klar riskexponering är det. Om man dessutom lite glad upplyser om att man ska åka iväg nånstans så vet ju buset dessutom precis när de kan komma och hämta åtminstone en del av grejorna.