Hade problem med att blixten inte hoppade upp. Använde en extern blixt vilket resulterade i att en microbrytare under högra metaltungan i blixtfästet på kameran fastnade, lyckade pilla upp den med en väldigt liten skruvmejsel. Efter ett tips på ett forum så fixade jag detta. Där stod även att detta var ett gammalt problem men som fortfarande finns kvar på helt nya modeller. Canon ville att jag skulle skicka in den till verkstad men det tänker jag inte göra. Jag vill inte ha min helt nya kamera isärplockad. Handlade naturligvis från den billigaste sidan på nätet, 9100: för kamerahus, vilket innebar och det var jag beredd på att inte få svensk handbok. Vad jag inte var beredd på var att svensk version inte finns att ladda ner. Jag hänvisas av Canon till ett företag som tar 650:-- för en svensk handbok. Dom säger att det kostar att trycka och översätta. Men att skicka med 4 stycken handböcker på diverse sydländska språk kostar inget. Och inte ens engelsk handbok åtminstone. Den hittade jag dock på Canon Australiens sida!!!