ANNONS
Annons

Nya Batterigreppet med WIFI

Produkter
(logga in för att koppla)

sikis

Aktiv medlem
Som sagt är ju sagt att det ska finnas/komma ett batterigrepp med wifi möjlighet till 50D men jag har inte sett det nån stans.. och andra funderingen om det finns å så.. är den bakåtkompatibel mot 40D?

eller ska man helt eneket köpa BG-E2N greppet och bara nöjd.?

Nån som har nå klockt att säga om detta.

WFT-E3 passar till 40D. Om du gör en uppdatering av dess firmware passar det även till 50D. Något annat som passar 50D finns inte.

Ok för om man kikar på nån sida om EOS 50D så står det så här. saxat från cyberfoto

EOS 50D
Canon kommer nu med en ny systemkamera i semiproffsklassen som kommer att ersätta 40D. Kameran har flera förbättringar, bl.a. en ny Digic 4-processor, 3,0" VGA LCD-skärm, och 15Mpixel CMOS-sensor som kan skruva upp ISO till 12800 med mera. Godis för Canon-fans.

- 3" skärm med VGA upplösning och reptålig
- Live view med tre olika AF lägen
- 15 Mpixel
- 9 punkters AF korslagda
- 6,3 fps seriebildstagning upp till 90 JPEG eller 16 RAW (med UDMA CF-kort)
- Inbyggd sensorrengöring
- ISO upp till 12800
- RAW i tre olika upplösningar
- Digic 4 processor
- Quick Control screen för snabba ändringa av inställningar
- HDMI-anslutning
- Nytt batterigrepp med WiFi anslutning
- Förbättrat väderskydd (dock ej i samma grad som 1D/1Ds-modellerna)

Och som ni ser näst längst ner står det att det ska komma ett nytt batterigrepp till denna. är det jag funderar på.

Och som ni ser näst längst ner står det att det ska komma ett nytt batterigrepp till denna. är det jag funderar på.
De vet inte vad de pratar om, så enkelt är det. Söker man istället den informationen från Canon så har de hela tiden pratat om en uppgradering av det befintliga nätverksgreppet, inte ett helt nytt.

Dessutom har du rätt i att det inte är ett batterigrepp så tillvida att det driver kameran. Det har sitt eget batteri, däremot, så det snor inte ström från kameran.
Ett nätverksgrepp som dessutom driver kameran finns inte. Förmodligen för att nödvändiga kontaktdon och antenn inte får plats tillsammans med dubbla batterier.

och som sagt detta verkar ju itne vara ett batterigrepp :) och det är det jag framför allt är ute efter..

Du hittar hundratals fel på Cybers hemsida,, dom har noll koll på många av prylarna dom säljer. Ett exempel är "Sony AF 135/2,8 Smooth transition focus". Det heter inte af och det är inte ett af-objektiv som dom skriver överallt i annonsen!!!

ok så det är så det verkar ligga till.
har sett samma text på andra sidor också och itne bara på cyberfotos sida..
men men då blir det nog att investera i ett BG-E2N då :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar