Annons

Ny utrustning, lite tips!

Produkter
(logga in för att koppla)
Ställ frågan i rätt forum

Du har ju tydligen bestämt dig för att Canon är dåliga kameror och att du ska ha en Nikon D3.
Det finns ett forum för nikonobjektiv.
Där kan du nog få svar på vad andra tycker passar för bröllopsfotgrafering
 
Enicar skrev:
Det är ju jättedåliga färger på flera av bilderna :)

Unge Hr Goriel har nog gett hoppet om att få några "vettiga" svar här.

För det första ni missförstod mitt läge. Alla trodde att jag inte kan någonting. Jag accepterar det.

Men som sagt D3:an ska jag ändå få. Det finns inte bättre än att testa sig själv framåt.
 
Nisha
Du kan kanske en del om foto men det är svårt att förstå VAD du kan med tanke på hur du ställer dina frågor och vad du påstår vara fel med din kamera.

Du behöver inte be om ursäkt för dina frågor men dina påståenden påminner rätt mycket om en diskussion för 2 år sedan då du bestämt hävdade att du kunde avgöra om en bild var tagen med en 350D eller en 30D.
Du blir helt enkelt inte trovärdig

Ditt skrivspråk är inte det bästa och det får vi acceptera men frånsett det så har dina frågor och påståenden klart visat att det är en hel del som du inte förstår när det gäller fotografering och kamerateknik.
För mig är det svårt att vara till hjälp när jag inte kan förstå vad du kan och menar.

Så mitt senaste råd står fast.
Ställ din fråga i ett forum för nikonobjektiv.
 
Kolla upp om det är något fel på din nuvarande utrustning och skänk resterande pengar till Rädda Barnen.
 
Jag kan faktiskt också tycka att Canon kan få lite annan färgåtergivning än Nikon..

Skärpan måste ju (bara) bero på optiken, för så dåliga är ju inte Canon (även fast jag är helt nikon frälst)

Vill man ha skarpa gluggar skulle jag välja nikons af-s f/2.8 i den range som du behöver.

Kör själv med deras 35-70 2.8, några år äldre så det har inte VR. (sjukt skarpt)

Men det är ljusstarkt och med d3'an så behöver man ju inte oroa sig om höga iso värden...

annars ligger AF-S 17-35 2.8 hööögt på önskelistan med det är lite för dyrt för mig än :)

Hoppas du blir nöjd med bytet...
 
Senast ändrad:
PS... det är viktigt att du INTE köper objektiv märkta med DX (nikon), D II (Tamron), DC (Sigma) eftersom att då kommer du inte kunna använda hela senson på D3'an.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.