Jag har nyligen sålt hela min APS-C samling (inkl.D500) och ska nu gå över till FX. Jag har i många dagar laddat ned raw bilder från D610, D800, D800E, D810 och D750. Jag funderade länge på D800 serien men har nu bestämt mig för en D750. Den verkar ha de mesta jag är ute efter. D800
rna har upplösning men inte samma fart även fast D750 inte direkt är en sportkamera. Jag är van med att ha använt Canon 6D och den har inte någon vidare AF för rörliga motiv så D750 är lyx jämfört med den.
Jag har en telezoom som jag sparat för en kommande FX kamera hemma och min tanke är att jag nu ska börja använda min systemkamera till mer landskap & astrofotografering. Nu till mina funderingar som handlar om vilket alternativ jag ska välja?
Alt.1
Nikon D750 + Tamron 24-70/2.8 VC (Begagnat) + Jupio batterigrepp + extra batteri
Alt.2
Nikon D750 (ny) + Irix 15/2.4 (ny) (cash back för kameran är borträknat i priset)
Vågar man köpa en begagnad D750 med tanke på tidigare slutarproblem. Tänkte kolla serienummer först så fall. Vad tycker ni?