Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny Nikon DSLR

Produkter
(logga in för att koppla)
jasså ja, finns det några mer specs än 10.2 mp? sedan så stod det ju "new 10,2 mp sensor" det är alltså inte den som är på d200, eller tolkar jag det fel? men, det stod ingenting om stabilisering i huset... men vem vet? det kanske kommer det med någon gång :)
 
philip svensson skrev:
jasså ja, finns det några mer specs än 10.2 mp? sedan så stod det ju "new 10,2 mp sensor" det är alltså inte den som är på d200, eller tolkar jag det fel?
Det står ju inte att det är en ny sensor utan att det är en ny 10,2 mp DSLR.

Måste säga att NIkon har lyckats att skapa spänning i alla fall. 20 dagar kvar tills den kommer ut oficiellt. :)

P.S. Undrar hur många har försökt klicka på annonsen.:-D
 
Tycker ju det är en tydlig linje ovanför loggan, borde vara inbyggda blixten. Sen att den ska vara billig samt saknar vertikalgrepp inbyggt så tror jag tyvärr inte på D3H :/
 
Säljer min canon EOS 10D imorrn till förmån för ngt nyare...ska nog vänta och se vad det här är..men väntar nog tills photokina så canon får en chans till upprättelse.

Byter jag till nikon så har jag bara 2 linser och en blixt att sälja av så det är inte så farligt. =)
 
Det är ju möjligt att det blir en enklare version av d200.. Om man stoppar den sensorn i ett d70 hus så kanske man får en entusiastkamera för ca: 10000:-..
 
spekulationer....

Lär ju vara en efterföljare till D70:n.. Frågan är vad den kommer att heta.. Båda Nikons instegsmodeller har haft ojämna tal i modellbeteckningen, tex D50/D70 medans de semiproffissionella haft jämna, D100/D200.. Kan detta bli en D90 tro?
 
Re: spekulationer....

D Nilsson skrev:
Lär ju vara en efterföljare till D70:n.. Frågan är vad den kommer att heta.. Båda Nikons instegsmodeller har haft ojämna tal i modellbeteckningen, tex D50/D70 medans de semiproffissionella haft jämna, D100/D200.. Kan detta bli en D90 tro?

50, 70, 100, 200 = alla jämna tal.

5, 7 udda

1 udda, 2 jämnt...

Sen finns F60 och F80 från den analoga tiden. Svårt att se nåt system baserat på udda/jämna tal.

Johannes
 
Det intressanta är ju att det står:
"New 10.2 megapixel D-SLR addition to the lineup"

Ska man tolka det bokstavligt så skulle det ju innebära att den nya kameran inte ersätter nån av de befintliga utan skapar en ny "nivå" mellan D70s och D200. Hoppet dem emellan är ju rätt stort idag.

Fast jag tror nog mer på att det är en D70s-ersättare som kommer presenteras.

Fast å andra sidan, hur många olika analoga systemkameror hade inte Nikon för några år sedan? F55, F65, F75, F80, F100 och F5. Man kanske siktar på att ha samma line-up med de digitala varianterna?
 
AndersGbg skrev:
Det intressanta är ju att det står:
"New 10.2 megapixel D-SLR addition to the lineup"

Ska man tolka det bokstavligt så skulle det ju innebära att den nya kameran inte ersätter nån av de befintliga utan skapar en ny "nivå" mellan D70s och D200. Hoppet dem emellan är ju rätt stort idag.

Fast jag tror nog mer på att det är en D70s-ersättare som kommer presenteras.
Håller med dig att det är lite slarvigt formulerat då jag inte tror att utrymmet mellan D70 och D200 finns. Tycker inte alls att hoppet mellan dem är stort. Ett lagom hopp skulle jag säga.:) Det trevliga är att all skillnad är hårdvarurelaterad.

Jag tror alltså också på att D70 kommer att utgå då den har några år på nacken.

Tippar på D80 som blir samma som en ickevädertättat D200 med mindre sökare och utan annat lull-lull, typ trådlös bildöverföring. Någonting i stil med 30D för 10000 spänn.
 
"Tur" att man sålde d70:n i rätt tid då för snart kommer väl uppgraderingsdjävulen att hemsöka många d70-ägare ;)
 
Senast ändrad:
D Nilsson skrev:
"Tur" att man sålde d70:n i rätt tid då för snart kommer väl uppgraderingsjävulen att hemsöka många d70-ägare ;)
Jag tror att djävulen redan tagit hand om alla svaga själar när D200 kom ut. Det blir nog mest D50-agarna som sätts på prov nu.:)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.