Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny Nikon DSLR

Produkter
(logga in för att koppla)
*sålde inte i tid* nåja, jag behöver en ny kamera i september så uppgraderingsdjävulen hinner knappast göra den nya modellen till något alternativ för mig.
 
Väldigt intressant !

Troligen en D200 i plast, det ser ljust ut för Nikon nu !

kent.
 
En D70s ersättare blir det enligt de flesta bedömare.

Om Nikon vill spöa Canon ordentligt i det här segmentet vill det till att den får sökaren från D200.

Sedan går ju utvecklingen i expressfart så det skulle inte förvåna om den får brusegenskaper som naggar D200 i kanten.

Annars står jag över till nästa tåg.
 
Anddje skrev:
Ska dom spöa canon så spöar dom troligen sin egen D200 på samma gång och går back på den....

Tror inte det! Läste att D200 med råge redan gått runt. Den har ju producerats dygnet runt rätt länge nu.

En ny `D200´ i D70-plast samt kanske långsammare räcker nog för att skilja användarkategorierna åt.

Sen vet vi sedan gammalt att en ny Nikon får man inte på momangen utan det kommer säkert produceras några hundra tusen innan vi får vår D80/D90.

Nya kameran från Nikon ska naturligtvis spöa allt Canon har under 30D och inget annat.

Så blir det naturligtvis inte. Canon är stora och finns där de stora massorna handlar.
 
OK, ny reklambanner från Nikon rullar just nu på DPReviews Nikon-forum. Den visar nedräkningsklockan, texten lyder "But it's a beautiful day for photography" och så är det en bild på en regnig dag (och man hör regn-ljud).

Alltså ytterligare en liten bit info om den nya kameran: den är vädertätat, precis som D200!

Se det här (om den nu är kvar):
http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1021
 
AndersGbg skrev:
Alltså ytterligare en liten bit info om den nya kameran: den är vädertätat, precis som D200!
Vädertätad men med plastchassie kanske? Känns som att den kommer lite väl nära D200 annars. Jag tror inte på stor sökare av samma anledning. Men kanske större än i D70.

Det är väl just såhär de vill lansera den. Med mängder av spekulationer och "slutsatser" som dras av det lilla man får veta;-)
 
timofej skrev:
Jag tror att djävulen redan tagit hand om alla svaga själar när D200 kom ut. Det blir nog mest D50-agarna som sätts på prov nu.:)

De kan du tro, jag har haft min D50 i ett år snart och nu fick jag konstigt nog ett pirr i magen som alla pryldårar känner mer än väl till.

Om jag ska vara ärlig så är nog min D50 mer kamera än vad mina kunskaper klarar av, men kommer det ett vertikal-grepp med slutare till nya Nikonen så kan det vara att jag helt enkelt "måste" ha den. :)
 
Jag har tänkt och köpa en D50 nu i dagarna, någon som tror att den kommer sjunka i pris nu?

Den kostar bara 4600 på expansys, så den kanske har sjunkit så lågt den kan? Vad tror ni?

Sorry om det blev lite OT
 
AndersGbg skrev:
OK, ny reklambanner från Nikon rullar just nu på DPReviews Nikon-forum. Den visar nedräkningsklockan, texten lyder "But it's a beautiful day for photography" och så är det en bild på en regnig dag (och man hör regn-ljud).

Alltså ytterligare en liten bit info om den nya kameran: den är vädertätat, precis som D200!

Se det här (om den nu är kvar):
http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1021

den rullar även högst upp på fotosidan ;)


jag tror inte att den blir vädertätad.
 
Stilnox skrev:
Jag har tänkt och köpa en D50 nu i dagarna, någon som tror att den kommer sjunka i pris nu?

Den kostar bara 4600 på expansys, så den kanske har sjunkit så lågt den kan? Vad tror ni?

Sorry om det blev lite OT
Nä, den sjunker nog inte nämnvärt eftersom den nya kameran verkar vara lite fräsigare än så. Så D50 kommer nog att fortsätta vara instegsmodell ett tag till.

harryett skrev:
jag tror inte att den blir vädertätad.
Då undrar man ju hur fasen de tänkt med en reklam som går ut på att fota i skitväder:-D
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.