Annons

Ny här: redigering

Produkter
(logga in för att koppla)
Någon som kan förklara hur man enklast ljusar upp en skugga i ansiktet på ett område utan att förändra övrigt i bilden?

Det finns olika metoder, en vanlig metod är att jobba i lager, eller direkt på bilden. Jag skulle välja lager, ett tips är kolla på Phlearn's redigeringsvideor, många ligger ute for free. Det är den absolut snabbaste vägen, istället för skriva här, då får du både förklarat för dig och kan se direkt på datorn.

Det finns ingen genväg, ta det från början och förstå hur lager funkar.
 
Det finns olika metoder, en vanlig metod är att jobba i lager, eller direkt på bilden. Jag skulle välja lager, ett tips är kolla på Phlearn's redigeringsvideor, många ligger ute for free. Det är den absolut snabbaste vägen, istället för skriva här, då får du både förklarat för dig och kan se direkt på datorn.

Det finns ingen genväg, ta det från början och förstå hur lager funkar.

Okej Tack!
Jag har fixat de nu typ.
Nu satte jag in den i jpeg i LR .
Hur ska jag nu ställa in storleken på 60 för webb? Är det då så pass dålig kvalité att de inte kan stjäla bilden och printa ut den?
 
Ett tips är att verkligen att kolla in grunderna i LR. Du väljer JPG sedan kvalite, förslagsvis 60 för webben och sist storlek.
 

Bilagor

  • Screen Shot 11-11-15 at 07.10 PM.jpg
    Screen Shot 11-11-15 at 07.10 PM.jpg
    39.8 KB · Visningar: 29
Ulf menar Quality 60%
Precis som bilden visar

Tackar!

Verkar som jag fixa de iallafall :)
Samt att lägga in copyright. Sen ville jag på prov lägga in vattenstämpel och valde det i den rutan man väljer kvalité mm. Men verka inte komma någon ändå eller är de osynliga då? (Som sagt helt grön:)
Sen bildkvalitén vid 60 för webb är i mitt tycke ändå inte alls "suddig" vid zoom?
Vilket jag hade tänkt mig för att förhindra stöld?
 
Tackar!

Verkar som jag fixa de iallafall :)
Samt att lägga in copyright. Sen ville jag på prov lägga in vattenstämpel och valde det i den rutan man väljer kvalité mm. Men verka inte komma någon ändå eller är de osynliga då? (Som sagt helt grön:)
Sen bildkvalitén vid 60 för webb är i mitt tycke ändå inte alls "suddig" vid zoom?
Vilket jag hade tänkt mig för att förhindra stöld?

Om du vill publicera en bild på nätet som ska gå att titta på så kan du inte förstöra den hur mycket som helst. Då kan du lika gärna avstå publicering.

Om någon väljer att publicera din bild utan tillstånd kan du agera då. Du har rätten på din sida, men fokusera på att dina bilder ska gå att titta på i förstaläget. Det är det viktiga.
 
Om du vill publicera en bild på nätet som ska gå att titta på så kan du inte förstöra den hur mycket som helst. Då kan du lika gärna avstå publicering.

Om någon väljer att publicera din bild utan tillstånd kan du agera då. Du har rätten på din sida, men fokusera på att dina bilder ska gå att titta på i förstaläget. Det är det viktiga.

Okej! Men vattenstämpel och copyright bör man alltså inte använda vid publicering på sin hemsida?

Mvh Johan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.