Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny firmware till Sony A700 upptäckt

Produkter
(logga in för att koppla)
Den är inte borttagen.
http://support.d-imaging.sony.co.jp/download/DSLR/DSCA700v04.exe
Det var väl någon tomte till forumtroll på DP som inte fattade att man skulle ta bort mellanrummet mellan : och //.

Och om Sony skulle valt att ta bort den så beror det med största sannolikhet på att den inte är "public" än. Man lägger inte upp en korrupt fil på nätet dagen innan en lansering.

Jag får i alla fall inte länken att fungera i varken Firefox eller explorer. Dessutom så fungerar inte länkarna via sony electronicsblog längre heller.
 
Det verkar som om Sony upptäckt något problem med V4 eftersom man har valt att ta bort uppgraderingen från hemsidan. De som har lyckats installera den - har ni märkt av några problem?

Läste om en snubbe från Malaysia som kört för långa bildserier på ISO3200 i kombination med 70-200/2,8G, SSS-påslagen. Kameran hade börjat vibrera så våldsamt att han inte kunde hålla fast den (det fina greppet till trots) och när han tappade den så föll den på en sten med frontlinsen först.
 
Nej, länken verkar inte funka längre. Jag laddade hem den igår men man ska kanske avvakta med att trycka in den i kameran ;)
 
Jag får i alla fall inte länken att fungera i varken Firefox eller explorer. Dessutom så fungerar inte länkarna via sony electronicsblog längre heller.
Märkligt, jag har Firefox 3.0.1 och jag kan klicka på länken och då öppnar sig ett fönster som frågar om jag vill spara...
Strange (skärmdump tagen 09:39)

Men ni har Lennarts länk så kr på den om det inte funkar.
 

Bilagor

  • 700.jpg
    700.jpg
    16.4 KB · Visningar: 352
Märkligt, jag har Firefox 3.0.1 och jag kan klicka på länken och då öppnar sig ett fönster som frågar om jag vill spara...
Strange (skärmdump tagen 09:39)

Men ni har Lennarts länk så kr på den om det inte funkar.

Antagligen ligger sidan kvar i cachen för dig. Jag kör också firefox 3 men kan inte få upp den. Men problemet är löst tack vare Lennarts uppladdning. STORT TACK!
 
Läste om en snubbe från Malaysia som kört för långa bildserier på ISO3200 i kombination med 70-200/2,8G, SSS-påslagen. Kameran hade börjat vibrera så våldsamt att han inte kunde hålla fast den (det fina greppet till trots) och när han tappade den så föll den på en sten med frontlinsen först.


:p ... hehe
 
Läste om en snubbe från Malaysia som kört för långa bildserier på ISO3200 i kombination med 70-200/2,8G, SSS-påslagen. Kameran hade börjat vibrera så våldsamt att han inte kunde hålla fast den (det fina greppet till trots) och när han tappade den så föll den på en sten med frontlinsen först.
Dajakerna är väl inte världens biffigaste killar om mina synintryck från trakten är representativa. Kamerarem?
 
Just nu spekuleras det på dyxum.com om att den drogs tillbaka för att den var felaktig, men det kan ju lika gärna vara så att någon la upp den av misstag en dag för tidigt.
 
Det är mer troligt att ,som med alla förläckor,de dras tillbaka så fort de upptäcker att de råkar publicera något i förväg.
 
Hur f-n lyckas folk sniffa reda på allt sånt här? Eller är det"meningen" att det skall komma ut?
 
Kallas forumbevakning - går att automatisera på dyxum.com till att innefatta även nystratade trådar i valda kategorier.

Jag menar hur man lyckas hitta mjukvarufilen som inte är officiell.

Eller iofs, den verkar ha legat på Sony-support i Japan så då är det kanske inte så svårt.
 
Ursprungligen fanns den på

hxxp://support.d-imaging.sony.co.jp/download/DSLR/DSCA700v04.exe

åtminstone ett tag. Det räckte för att den skulle spridas. Nu finns den på minst tre andra servrar.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.