Annons

Ny firmware till P7000

Produkter
(logga in för att koppla)

Warbird

Aktiv medlem
För er (inkl mig) som väntat:
http://nikoneurope-en.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/48110


About this firmware update

This service provides the software for upgrading the COOLPIX P7000 firmware to v1.1.

The following improvements have been made in version 1.1.

- Total image recording times for NRW (RAW) files have been reduced. This includes image recording times for NRW+JPEG file recording options
- Lens control has been optimised to reduce the frequency with which the “Initializing lens. Cannot focus.” message is displayed.
- An issue that, in some rare cases, prevented zoom operation has been resolved.
- An issue that caused the monitor display to exhibit a loss of detail in highlights (blown highlights) when the shutter-release button was pressed halfway with Active D-Lighting enabled has been resolved.
 
Tid för rawbild

Hej!
Är det någon som uppgraderat och set hur stor eller liten tidsbesparingen blir wid rawfotografering.
Är personligen nöjd om de lyckats halvera tiden, då jag enbart använder P7000 till singelbildsfotografering.

/Magnus
 
Hej!
Är det någon som uppgraderat och set hur stor eller liten tidsbesparingen blir wid rawfotografering.
Är personligen nöjd om de lyckats halvera tiden, då jag enbart använder P7000 till singelbildsfotografering.

/Magnus

Jag bytte firmware igår, och även om jag inte klockat tiden så går det betydligt fortare att spara undan bilderna (RAW) nu.

Jag saknar dock fortfarande möjligheten att skifta bild (i bildvisning) när jag zoomat in.
Det finns tre! knappar/rattar jag kan ändra zoom med men för att byta bild måste jag zooma "tillbaka" innan byte.
Me no like...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.