Det här är bara det gamla vanliga Mac vs. PC-tjatet. Jag orkar inte, för du är frälst och diskussionen blir därför lönlös.Frehar skrev:
Det trodde jag också efter deras marknads drop under 90-talet,, Men jag blir mer och mer övertygad om att mac kommer vinna mer och mer marknads andelar framöver,,
Fast jag tror att macs problem hänger på att dom flesta köper det kompisarna har, dvs. en PC, speciellt när det är förstagångsköpare.
Även om det är en som försöker övertyga honom/henne att köpa en Mac istället och slippa 90% av alla problem han/hon kommer att få med en PC så är det alltid minst fem andra som säger "Nämen köp en PC, mycket billigare och bättre, så kan du kopiera Windows XP och det och det och det programet av mig, och så bygger vi ihop en burk av lite billiga delar från affären runt hörnet.""+ en petflaska""
Sen får den stackars köparen för det mesta problem med både det ena och det andra som strular, men ändå fortsätter dom andra att övertyga om att det är PC som gäller, och att Mac bara är dyrt och onödigt.
Jag tror dock att Apple är på gång. OS X är för bra för att hamna i skymundan. Burkarna är för snygga för att folk ska låta sig luras av Dulls priser. Apple är ett för galet företag för att de ska dö av nåt av Microsucks fula gubbar i slips konkurrenselimineringsknep (hoppas jag).
Dessutom måste ju Microsoft få sina idéer nånstans ifrån.. ...
Och så vitt jag vet så har Apple vunnit mycket mark i USA den senaste tiden där dom hård lanserar sig,,,med sina apple stores som för övrigt kommer att ploppa upp här och var fram över.
Nu ska jag Photoshopa lite i stället