Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny D700 el. beg. D3?

Produkter
(logga in för att koppla)
Beror ju på. För min del så tillför inte D3 mer än en tyngre och klumpigare kamera. Men uppskattar man det inbyggda batterigreppet (dvs om man ändå skulle kört med med BG limmat på D700) och/eller den snabbare sekvenstagningen är ju D3 given.

Sen borde D700'an vara ca 5 000 billigare också.

Beror ju på. För min del så tillför inte D3 mer än en tyngre och klumpigare kamera. Men uppskattar man det inbyggda batterigreppet (dvs om man ändå skulle kört med med BG limmat på D700) och/eller den snabbare sekvenstagningen är ju D3 given.

Sen borde D700'an vara ca 5 000 billigare också.

D3:an är billigare än D700 och BG så det får nog bli D3 då jag absolut vill fortsätta köra med vertikalgrepp. :)

D3:an är billigare än D700 och BG så det får nog bli D3 då jag absolut vill fortsätta köra med vertikalgrepp. :)

Då kommer du inte ångra dig! Det är stor skillnad i känslan mellan D3 och D700 + BG, till D3'ans fördel. Sen får du lite andra fördelar också, som dubbla minneskort och 100 % täckning i sökaren. Och givetvis ett hus som är rejälare byggt. Själv tycker jag dock redan min D200 var i klumpigaste laget, så jag har beställt en D700 (betalade 17.8 från utlandet).

Det låter som att du gör rätt. Går själv i samma tankar. Dock kan man kanske sakna blixten?? Eller inte ;-)
Vad jag har förstått så blir faktiskt D700+BG både större och tyngre än en D3. Så valet blir ju då inte så svårt. För vem vill ha större än störst? Stort i all ära, men det finns gränser. D3 är ju bättre i på nästan alla sätt. Känns otroligt bra i handen, Mer buffert, snabbare. sökaren visar 100%.

Dock beror det ju på prisskillnaden. Du kommer ju inte att ta bättre bilder med en D3. Och pengarna du sparar på att köpa en D700 kan ju gå till en fin glugg. Det är ja bara att räkna på det. Vad man prioriterar. Och glöm inte att räkna med BG+batteri till D700 för att kunna jämföra priset.

Lyckat till. (jag köper tar D3, 100%)

Det låter som att du gör rätt. Går själv i samma tankar. Dock kan man kanske sakna blixten?? Eller inte ;-)
Vad jag har förstått så blir faktiskt D700+BG både större och tyngre än en D3. Så valet blir ju då inte så svårt. För vem vill ha större än störst? Stort i all ära, men det finns gränser. D3 är ju bättre i på nästan alla sätt. Känns otroligt bra i handen, Mer buffert, snabbare. sökaren visar 100%.

Dock beror det ju på prisskillnaden. Du kommer ju inte att ta bättre bilder med en D3. Och pengarna du sparar på att köpa en D700 kan ju gå till en fin glugg. Det är ja bara att räkna på det. Vad man prioriterar. Och glöm inte att räkna med BG+batteri till D700 för att kunna jämföra priset.

Lyckat till. (jag köper tar D3, 100%)

....oj jag stavar visst som en kratta idag ;-)

haha!

Gillar man att bära en onödigt stor kamera och behöver en batteritid på flera veckor, ja då är D3 ett utmärkt val.

Vill man ha samma bildkvalite i ett smidigare hus med batteritid på bara nån vecka, ja då är det D700 som gäller.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar