Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny cashback på gång?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu fungerar den.

1.400:- tillbaks på Canon 40D.

Blir ganska bra pris. Elgiganten tex tar 10.690:-, så med Cashback blir det 9290:-

Sällan har väl en kamera varit så prisvärd.

Eller kanske en 5D för under 20.000:-. Cyberphoto tar 21495:-, Cashback på 1800:- blir 19.695:- Rätt bra pris för en fullformatare...

PS! Såg att Cyberphoto redan uppdaterat sin sida med Cashback information, så här miss i nassen. Inte dåligt..
 
Någon som vet om detta även fungerar om jag köper den från Tyskland, 40D är trotts allt 2kkr billigare där.
 
Det gör det, men då ska kameran vara av Europaursprung och inte gråimporterad från något annat land.
 
Är du säker på att det inte går att få cashback på en canon köpt i USA? Kollade lite snabbt men hittade inga detaljer rörande detta.
 
Från cash back FAQ:
Q.Which countries should I purchase the product in to be valid for this promotion?

A. This promotion is open only to the following countries:

Andorra
Austria
Belgium
Channel Islands
Denmark
Finland
France
Germany
Greece
Ireland
Italy
Luxembourg
Netherlands
Norway
Portugal
San Marino
Spain
Sweden
Switzerland
United Kingdom
Czech Republic
Slovakia
Hungary
Poland

To be able to claim the cash back, the products must be purchased in one of these countries and you must be a consumer resident in an EEA country (i.e. the EU, Andorra, Channel Islands, Iceland, Norway, San Marino and Liechtenstein) or Switzerland.

Q.What are the valid dates for the promotion?

A.The promotion period is 01/03/2008 to 30/06/2008. To qualify for this promotion, the products listed must be purchased during this period and the application sent off on or before 15/08/2008, (for Spain always 3 months after expiry date, i.e. 30/09/2008).

Q.I purchased my product from Ebay, can I participate in the Cash Back Promotion?

A.The Cash Back is only valid where the promotional products have been originally sold by Canon or an authorized Canon dealer in the European Economic Area (“EEA”, i.e. the EU, Norway, Iceland and Liechtenstein) or Switzerland.
 
Hm finns det någon lista på vilka ställen i Europa som är "authorized Canon dealers"?
 
December

Jag skickade in mina papper i slutet av december och har fortfarande inte fått några pengar för min 40D. Men jag har pratat med Canon Sverige, och dom sa att dom var i kontakt med irland för att höra vad som hade hänt. Det var flera som inte fått sina pengar ännu.
 
LinaRonnquist skrev:
Mm, men att man nu kan få 1400kr tillbaka innan man ens har fått tillbaka från den gamla cashbacken.
Ja, och kameran har förmodligen blivit billigare i inköp också så du har ju gjort en dubbel förlust, eller hur?

Hur mycket är de bilder du hunnit ta den senaste månaden värda? Om du väntar till nästa eller nästnästa kampanj är kameran garanterat ännu billigare men hur många bilder har du då inte kunnat ta?
 
Emil-G skrev:
Ja, och kameran har förmodligen blivit billigare i inköp också så du har ju gjort en dubbel förlust, eller hur?

Hur mycket är de bilder du hunnit ta den senaste månaden värda? Om du väntar till nästa eller nästnästa kampanj är kameran garanterat ännu billigare men hur många bilder har du då inte kunnat ta?

Jag köpte den i november, så jag har haft den ett tag. Och jag hade räknat med att den skulle sjunka i pris, men inte räknat med en ny kampanj så fort.

Det med bilderna har jag också funderat på. Så jag är inte sur för att jag har köpt den för lite mer pengar.
 
vad är poängen med cashback?! Varför sänker man inte priserna bara? Är man rädd att detaljisterna ska sno åt sig kakan eller? För där sköter väl konkurrensen jobbet åt en så det är ju inget att oroa sig för....
 
Gutta skrev:
vad är poängen med cashback?! Varför sänker man inte priserna bara? Är man rädd att detaljisterna ska sno åt sig kakan eller? För där sköter väl konkurrensen jobbet åt en så det är ju inget att oroa sig för....

Helt klart. Om man sänker priset till detaljisterna eller ger dom cashback så kommer de försöka kränga till det gamla priset så länge som möjligt, genom att ge cashback direkt till konsumenten så får man en snabbare effekt.

Cashback direkt till detaljledet sker för övrigt hela tiden.
 
Ja hade Canon minskat försäljningpriset med 1400kr istället och återförsäljare och grossister behöll befintliga marginaler skulle det rendera ett ännu lägre slutpris för kund. Jag tror konkuransen återförsäljare emellan skulle se till att prissänkningen kom kunderna till del.
 
Senast ändrad:
Alexi skrev:
Jag tror konkuransen återförsäljare emellan skulle se till att prissänkningen kom kunderna till del.
Att de billigaste åf-arna justerar sina priser synkront med kampanjerna visar att din teori inte håller. Nu kan åtminstone konsumenten se vad som händer men en extra åf-rabatt skulle omärkligt försvinna ner i handlarens ficka.

Cashback har dessutom fler fördelar för tillverkaren så det är inte konstigt att det kommer från fler och fler. Både Nikon och Sony har följt efter.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.