Annons

Ny Alpha

Produkter
(logga in för att koppla)
Så här skrev en av administratorerna på Dyxxum, tror det är en av dom som brukar veta mest.


"I just returned home (i have missed this :( ) but i'm glad i didn't turned out to be wrong :)

So .. until we can publish more details here is a little speculation to feed your excitement. Just as before take it with as a "more-or-less-reliable-rumor" ;8 and not as a sure thing.

Two bodies this year, another in the end or beginning of 2008 (yep .. this one should be for those who like old, good .. BIG viewfinders .. i'm sure many will understand what this means :)) and some nice new lenses to come.

Now, you haven't read this here since i believe soon we will get some official statements about the whole thing.

Happy shooting ;)"



Om man går tillbaka till "7" prototypen, så hade jag hellre sett att A, P, S, M ratten blev i knapparna och att exponerin/blixt regleringen var kvar i en utsides ratt.

Mvh.
 
FILM) (Anddje skrev:
Jo vi har tänkt på det lite längre upp.
Och "alla" tre "omsnickrade contaxobjektiv" är inte omsnickrade contaxobjektiv.

Upptäckte det efter jag hade postat... slarvigt :-/

Jämförde lite mellan Contax och Sony och det är ju rätt stor skillnad måste jag erkänna. Även solen har sina fläckar ;)
 
FILM) (Anddje skrev:
DPReview: There are a couple of mock-up models on show, behind glass, but we're told that these are far from being close to final production designs.
Phuu...tur det. Blev lite rädd först när jag såg din bild, toppen ser ju otroligt ful ut men det kanske kan tänkas att det kommer en blixt där då(?).

Vad kan en uppgradering på 7D kosta när den kommer ut?
 
Fabian Fogelberg skrev:
Phuu...tur det. Blev lite rädd först när jag såg din bild, toppen ser ju otroligt ful ut men det kanske kan tänkas att det kommer en blixt där då(?).

Vad kan en uppgradering på 7D kosta när den kommer ut?
Nej, jag tror inte att den får en inbyggd blixt faktiskt.

7D'n kostade väl runt 16k när den kom.
 
Mycket spännande och bra nyheter. Blev riktigt glad när jag läste det och efter att ha sett bilderna. Spännande att senare få specs.

Någonting inom mig säger att det kommer ytterligare en modell från Sony i år med specifikationer under nuvarande A-100. Så det blir A1000 och A10 i år och A1 nästa år?
 
FF med SSS vore ju coolt, om inte annat så för att reta rumpan av oss Nikonister..

/Per
 
FILM) (Anddje skrev:
Nej, jag tror inte att den får en inbyggd blixt faktiskt.

7D'n kostade väl runt 16k när den kom.
Men om den ska konkurera med t.ex Pentax K10D så måste priset ligga mycket lägre tror jag. Bara att hoppas att den blir så billig som möjligt. :)
 
Jädrar vilka goda nyheter!
På dprewiev finns en bild från montern på mässan som visar de nya gluggarna också. Fyra nya vita gluggar kan jag se (varav 2 riktigt rejäla doningar) och några svarta. Alla ska tydligen vara Sonyutvecklade. De verkar vara i samma formspråk som de tidigare CZ-gluggarna vilket betydet en ren, sober design.
Proffshuset ser riktigt snyggt ut! Häftigt att de går på en egen design med det kantiga prismat. Ser ut som en riktig proffskamera.
7D ersättaren är efterlängtad! Inte för att jag ska byta ut min 7D än på ett tag men jag tror de förlorade rätt många kunder på att de som ägde en 7D och använde den yrkesmässigt blev lämnade i sticket lite för länge.
Det ska bli kul att se specarna nu. Vågar nästan sätta en femma på att proffshuset blir FF.

Ska vi gissa på att "7D- ersättaren" kommer kosta mellan 15 och 20.000 kr och proffshuset mellan 30 och 45.000?
 
Det blir nog "svettigt" för Canon och Nikon, den närmaste tiden, Sony är verkligen på "G".
Toppen, jag har varit trogen Minolta/Minolta-Konica/Sony i flera år, hade redan fått bra info, att något skulle komma, jag skrev:

"2007-02-28 11:20

Huka sig kommer Canon och Nikon att göra, när vi kommer fram till slutet av året 2007 eller början av året 2008, - då bör Sony ha sin D-SLR med FF klar!"

Den D-SLR:n med FF väntar jag gärna på! :), :)
 
nån mer än jag som känner att ju mer man stirrar på dom desto läckrare blir dom? :D hoppas dom placerat knapparna bra och att det finns massa knappar framförallt (trist om det blir någon kompaktkamerakänsla)
 
Det bästa av allt är i alla fall enligt mig att man nu inte behöver va särskilt orolig för andrahandsvärdet på lite finare Minoltaoptik. Nu kan man andas ut och börja spara... =)
/Oskar
 
Dom här kamerorna blir nog skitfina :):) Båda ser ut att vara baserade till viss del på Dynax 7 och Dynax 9.
Vertikalgreppen är extremt lika VC-7, men med mer knappar!! :D
Tufft med AF-punktväljare på VC.

Jag undrar hur många avhoppare det är som ångrar sig nu :)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.