Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Ny 300D tråd
- Trådstartare muster
- Start datum
.Z.
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Ny 300D tråd
Hmm... Det enda som gör 300D mer kreativ än dom nuvarande prosumerkamerorna är systembiten, om man har råd med optik vill säga. För övrigt så grejar en G3:a mer & då menar jag inte lekbitarna typ film & sånt fjask utan exempelvis möjligheten att välja ljusmätningsmetod samt AF-metod själv utan att nåt motivprogram styr det.
Blixtexponeringskompensation hade min gamla Olympus 2.1 MP från 99, dessutom hade den blixtsynk på andra ridån!!! Har 300D det, icke.
Om dessutom dom nya prosumerkamerorna typ Minolta A1 blivit så bra som det sägs i den norska testen som presenterades igår så vet jag inte, det är dyrt med optik till Canon...
Mvh/Larsa som tycker att hans D7i är mycket kreativ, dock långsam som få...
muster skrev:
Jag vet varför jag köper en slr, helt enkelt för att jag tycker mig vuxit ur prosumer kameror. Jag tror även att inspirationen växer med känslan av att det är fotografen som sätter begränsingarna för resultatet, inte kameran.
För att utrycka mig ganska krasst,
Hmm... Det enda som gör 300D mer kreativ än dom nuvarande prosumerkamerorna är systembiten, om man har råd med optik vill säga. För övrigt så grejar en G3:a mer & då menar jag inte lekbitarna typ film & sånt fjask utan exempelvis möjligheten att välja ljusmätningsmetod samt AF-metod själv utan att nåt motivprogram styr det.
Blixtexponeringskompensation hade min gamla Olympus 2.1 MP från 99, dessutom hade den blixtsynk på andra ridån!!! Har 300D det, icke.
Om dessutom dom nya prosumerkamerorna typ Minolta A1 blivit så bra som det sägs i den norska testen som presenterades igår så vet jag inte, det är dyrt med optik till Canon...
KGS
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Re: Ny 300D tråd
Är den verkligen så långsam? jag börjar tycka att det är en myt i klass med batterislukandet... men vi kan ta det i Dimageforumet nångång...
/kg som häromdagen tog nära 400 bilder på en uppsättning batterier med en Dimage 7
larsaz skrev:
Är den verkligen så långsam? jag börjar tycka att det är en myt i klass med batterislukandet... men vi kan ta det i Dimageforumet nångång...
/kg som häromdagen tog nära 400 bilder på en uppsättning batterier med en Dimage 7
.Z.
Aktiv medlem
KGS skrev:
Räknar jag så så borde jag skänka bort min sjua... o det kanske jag gör också
*Jag tar emot den, ska maila min adress!*
Behöver en reservkamera till bröllopsfotografering, hade kompisens E-10 sist & var glad att min 7i höll ihop. Om jag hade blivit tvungen att använda E-10:an som jag kan alltför dåligt så vet jag inte hur det hade gått.
KGS skrev:
har inte tagit under 10000 bilder med den i varje fall...
Det grejar väl Kim på en månad antar jag... Själv så har jag tagit nästan 4000 bilder på 5 månader med min, mycke skräp i & för sig.
KGS skrev:
En vanlig Dimage 7 (som var gammal men omogen redan när den kom enligt någon förståsigpåare i nån tråd här) ...
Jo, *tycker han var lite omogen där* liksom D7. Att säga att D7 var omodern när den kom kan man väl dock inte säga...
Som sagt, jag mailar adressen.
Larsa
Re: Re: Re: Re: Ny 300D tråd
Dessutom har man i 300D en sökare som visar både hög upplösning och rätt utsnitt samtidigt. Det finns inte i någon av kompakterna.
Jag förstår uppriktigt sagt inte hur någon kan köpa en digitalkompakt för 10000 kr efter lanseringen av 300D.
Personligen tycker jag nog möjligheten att snabbt och enkelt kunna fokusera kameran manuellt är en hyperviktigt egenskap. Det är ju helt omöjligt med en digitalkompakt. Och autofokus är oanvändbart på stativ, åtminstone om man lägger ner lite tid på komposition och dylikt.larsaz skrev:
Hmm... Det enda som gör 300D mer kreativ än dom nuvarande prosumerkamerorna är systembiten, om man har råd med optik vill säga. För övrigt så grejar en G3:a mer
Dessutom har man i 300D en sökare som visar både hög upplösning och rätt utsnitt samtidigt. Det finns inte i någon av kompakterna.
Jag förstår uppriktigt sagt inte hur någon kan köpa en digitalkompakt för 10000 kr efter lanseringen av 300D.
Maverick28
Aktiv medlem
muster skrev:
Den gamla tråden blev lite för stor för att hitta saklig information i.
* Forced AF AI mode - Spelar detta så stor roll? Kan någon ge mig ett exempel på när detta skulle vara hämmande. Dpreview.com skriver själva:
"I can honestly say that with careful use it is not an issue for 95% of everyday amateur photography."
Är ni som uttalat er mot detta proffs (yreksfotografer) eller de resterande 5 procenten?
* Automatic metering mode - Ok, ibland ställer även jag om min kamera till tex Spotmätning men om den automatiska mätningen är väldigt bra, finns då anledning till manuell?
* Ingen WB kelvinskala - Kan ni titta på en lampa och se vad den har för kelvingrad? Räcker inte de förbestämda lägena + set wb?
* Fråga: Framebuffer: 2.5 fps upp till 4 bilder? - Kan den bara ta 4 bilder i 2.5 fps?? I alla upplösningar eller bara i största? Isf är ju detta sämre än min f.d Dimage 7 klarar...
* Ingen blixtkompensering - Detta gäller väl bara den interna blixten? Har du en extern som du kan kompensera på så är problemet borta. Och det har väl alla proffs. =)
* Fråga: Läste nånstans att LCD'n på baksidan inte kan visa realtidsbilder utan bara uppspelning av tagna bilder?! Missuppfattade jag eller har inte dslr's denna funktion?
* Fler viktiga funktioner jag missat? Skriv och berätta och hjälp mig bestämma om det blir en 300D eller inte...
Mvh Stefan
*AF:s automatiska funktion.. Om du kikar på vad jag plåtar så är det mycket racing.
Det jag har av erf med 500N (som jag lekt lite med bara) så kan den hoppa in på följande AF utan anledningen emn inte tvärtom (från följande till fast) så det bör man överleva..
* Automatisk mätning. I mitt fall gör jag of´tast så att jag kolla resultatet av en testbild och sedan kompenserar manuellt. Dunkar nog lika bra även om man IBLANd vill kunna se kontrasterna.
* Frame buffern... Jag plåtar MYCKET rörliga snabba motiv. Har idag en digital kamera som tar ungefär samma antal bolder och annat men använde rinte funmktinen alls.. Detta då jag får en helt svart sökare och inte kan kompensera för rörelse och annat. Tror jag kommer klara mig med den buffern.
* Blixtkomenseringen är menningslös på dne lilla blixten.. emn OVÄRDERLIG med större blixt....
Sedan... Jag är mer fundersam på hur snabb och EXAKT af är samt hur mycket skillnade det blir med denna lätta kamera i förhållande till min nuvarande Digital som har en bildstabilisator.. Komemr avsaknanden av denna göra det svårare att plåta bra racingbilder??? DET är viktigare för mig...
Samt att det stör mig att dne är så lätt.... ÄR van vid en EOS 5:a som är tyngre :-/
copywriter
Aktiv medlem
Att INTE köpa en DSLR idag för "att det kommer en bättre och billigare imorgon" är lika dumt som att avstå att köpa en dator av samma anledning. "Jag väntar med att köpa en PC för att det kommer en snabbare och billigare imorgon." Skillnaden är att kameran inte behöver "uppdateras" för att vara kompatibel med teknikutvecklingen. Tar den bra bilder idag, gör det det även imorgon.
Utvecklingen på DSLR har bara börjat och det man måste göra är att bedöma om den kamera man är intresserad av täcker de behov man har IDAG. Att tro att en DSLR av idag kommer ha ett speciellt bra andrahandsvärde om fem år är i min mening lite naivt.
Jag personligen är övertygad om att neg och dia kommer vara ett överspelat kapitel inom tio år. Bilderna kommer helt enkelt bli bättre med en digital kamera än med film. Om detta "skifte" sker om fem eller tio år är svårt att sia om, men klart är att många kommer hävda "att jorden är platt" långt, långt efter att de blivit överbevisade.
Häpp,
/J
Utvecklingen på DSLR har bara börjat och det man måste göra är att bedöma om den kamera man är intresserad av täcker de behov man har IDAG. Att tro att en DSLR av idag kommer ha ett speciellt bra andrahandsvärde om fem år är i min mening lite naivt.
Jag personligen är övertygad om att neg och dia kommer vara ett överspelat kapitel inom tio år. Bilderna kommer helt enkelt bli bättre med en digital kamera än med film. Om detta "skifte" sker om fem eller tio år är svårt att sia om, men klart är att många kommer hävda "att jorden är platt" långt, långt efter att de blivit överbevisade.
Häpp,
/J
Krille
Aktiv medlem
Nu händer det igen. Ännu en tråd som håller på att löpa amok på grund av alla osakliga inlägg. Den ursprungliga frågan som "muster" ställde har knappt besvarats. Hur vore det om alla ni som skriver dessa sidospår går in i chatt-avdelningen istället, när ni känner att ni har behov av att babbla fritt?
Här på fotosidan har EOS 300D fått löjligt negativ kritik på grund av avsaknaden av en del finesser. Kameran är avsedd för hobbyfotografen, amatören som inte plåtar extrema motiv och för alla som tyckt att digitala systemkameror hittills varit för dyra och istället satsat på avancerade kompaktdigitaler. Det skiljer över 5000 kronor i pris mellan EOS 10D och 300D. De finesser som saknas har betydligt färre fotografer användning för än vad man kan få intryck av när man läser de tidigare inläggen här. Vill man plåta rörliga motiv ställer man om kameran i sportprogrammet. Hur svårt är det? Visst hade det varit bättre med särskild följande AF men funktionen går ju trots allt att komma åt. Serietagningen är 4 bilder med 2,5 bild/s. Men kameran är ju inte död efter den serien. Bara en sekund senare kan man trycka av en ny bild och en sekund senare ytterligare en bild o.s.v. Hur många har egentligen behov av bättre serietagning än så? Dessutom ser man ju hela tiden bilden i sökaren, i motsats till när man använder serietagning hos ett flertal digitala kompaktmodeller. Den evaluerande ljusmätningen är tillräckligt säker för att man ska få rätt exponering i 70% av fallen. Vid de resterande fallen är det bara att granska histogrammet på förbilden och ställa in en lämplig exponeringskompensation. Det är ju en av de största fördelarna med digitalkameran. Att man inte kan ställa in vitbalansen i kelvingrader är ju rent löjlig kritik för en kamera i den här klassen. De flesta som kameran riktar sig mot vet inte ens vad kelvingrader är! Det viktigaste är att bildkvaliteten blir bra och – tro mig, jag har tagit många bilder med EOS 300D – den blir mycket bra. Sökaren skulle gärna fått vara större men den är förvånansvärt bra med tanke på att det är ett pentamirror-system. Otroligt överlägsen alla elektroniska sökare jag sett, oavsett om det varit på en Minolta, Nikon eller Sony-kamera.
Ni som funderar på en EOS 300D, ta kameran för vad den är. Inte en semiproffsmodell som EOS 10D utan en instegsmodell som gör det möjligt att få systemkamerans fördelar men till priset av vad en avancerad digitalkompakt ofta kostar. Lägg till cirka 2000 kronor för ett 80-200 mm eller 70-300 objektiv så har ni ett brännviddsomfång som motsvarar eller vida överstiger de mest extrema kompaktdigitaler. Även med en sådan typisk amatörglugg blir bildkvaliteten faktiskt helt acceptabel på en EOS 300D eller 10D – bättre än de flesta inser.
Krille
Här på fotosidan har EOS 300D fått löjligt negativ kritik på grund av avsaknaden av en del finesser. Kameran är avsedd för hobbyfotografen, amatören som inte plåtar extrema motiv och för alla som tyckt att digitala systemkameror hittills varit för dyra och istället satsat på avancerade kompaktdigitaler. Det skiljer över 5000 kronor i pris mellan EOS 10D och 300D. De finesser som saknas har betydligt färre fotografer användning för än vad man kan få intryck av när man läser de tidigare inläggen här. Vill man plåta rörliga motiv ställer man om kameran i sportprogrammet. Hur svårt är det? Visst hade det varit bättre med särskild följande AF men funktionen går ju trots allt att komma åt. Serietagningen är 4 bilder med 2,5 bild/s. Men kameran är ju inte död efter den serien. Bara en sekund senare kan man trycka av en ny bild och en sekund senare ytterligare en bild o.s.v. Hur många har egentligen behov av bättre serietagning än så? Dessutom ser man ju hela tiden bilden i sökaren, i motsats till när man använder serietagning hos ett flertal digitala kompaktmodeller. Den evaluerande ljusmätningen är tillräckligt säker för att man ska få rätt exponering i 70% av fallen. Vid de resterande fallen är det bara att granska histogrammet på förbilden och ställa in en lämplig exponeringskompensation. Det är ju en av de största fördelarna med digitalkameran. Att man inte kan ställa in vitbalansen i kelvingrader är ju rent löjlig kritik för en kamera i den här klassen. De flesta som kameran riktar sig mot vet inte ens vad kelvingrader är! Det viktigaste är att bildkvaliteten blir bra och – tro mig, jag har tagit många bilder med EOS 300D – den blir mycket bra. Sökaren skulle gärna fått vara större men den är förvånansvärt bra med tanke på att det är ett pentamirror-system. Otroligt överlägsen alla elektroniska sökare jag sett, oavsett om det varit på en Minolta, Nikon eller Sony-kamera.
Ni som funderar på en EOS 300D, ta kameran för vad den är. Inte en semiproffsmodell som EOS 10D utan en instegsmodell som gör det möjligt att få systemkamerans fördelar men till priset av vad en avancerad digitalkompakt ofta kostar. Lägg till cirka 2000 kronor för ett 80-200 mm eller 70-300 objektiv så har ni ett brännviddsomfång som motsvarar eller vida överstiger de mest extrema kompaktdigitaler. Även med en sådan typisk amatörglugg blir bildkvaliteten faktiskt helt acceptabel på en EOS 300D eller 10D – bättre än de flesta inser.
Krille
sagan
Avslutat medlemskap
Javisst..precis som jag skrev i mitt första inlägg..det kan ju bara var och en avgöra om 300D är för begränsande eller ej för ens egna behov...vad gäller bildkvaliten är ju 300D på topp, inget snack om den saken.
Oj..hur fick du tag på den?
Krille skrev:
– tro mig, jag har tagit många bilder med EOS 300D –
Oj..hur fick du tag på den?
KGS
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Re: Re: Ny 300D tråd
Det är väldigt enkelt... det är inte alla som VILL ha en "systemkamera" det är inte bara fördelar. Förutom att de tydligen slamrar som tryckpressar o symaskiner är det inte alltid man vet vilken brännvidd man kommer att behöva o så står man där med fel glas.
Alla digitalkameror och alldeles särskilt DSLR, är oerhört mycket för högt prissatta, du betalar en jättepremie för att det ska stå (d) framför SLR. Det kan inte vara dyrare att tillverka en digitalkamera jämfört med mekaniska dito och marknadsföringen går nästan av sej själv.
Jag vill inte välja sida än, skulle jag köpa en 300D så avsäger jag mej i princip nästa kamera från Nikon eller Minolta som jag tror kommer att bli ännu rejälare och mycket mer prisvärd.
Jag har redan tidigare pekat på och häpnat över hur dåligt man utnyttjar den dator som ändå sitter i DSLR husen, men det är klart att man vill ha någon unik fördel med nästa och nästa och nästa modell också o just nu säljer de bra ändå, utan extra kryddor.
/kg som väntar på A1
jimh skrev:
Det är väldigt enkelt... det är inte alla som VILL ha en "systemkamera" det är inte bara fördelar. Förutom att de tydligen slamrar som tryckpressar o symaskiner är det inte alltid man vet vilken brännvidd man kommer att behöva o så står man där med fel glas.
Alla digitalkameror och alldeles särskilt DSLR, är oerhört mycket för högt prissatta, du betalar en jättepremie för att det ska stå (d) framför SLR. Det kan inte vara dyrare att tillverka en digitalkamera jämfört med mekaniska dito och marknadsföringen går nästan av sej själv.
Jag vill inte välja sida än, skulle jag köpa en 300D så avsäger jag mej i princip nästa kamera från Nikon eller Minolta som jag tror kommer att bli ännu rejälare och mycket mer prisvärd.
Jag har redan tidigare pekat på och häpnat över hur dåligt man utnyttjar den dator som ändå sitter i DSLR husen, men det är klart att man vill ha någon unik fördel med nästa och nästa och nästa modell också o just nu säljer de bra ändå, utan extra kryddor.
/kg som väntar på A1
Maverick28
Aktiv medlem
Avseende avsaknaden av realtidsbilder.
Finns det möjlighet att kolla bilderna på monitor (TV eller dator) direkt i kameran (eftertagning)????
På 10 D kan man fälla uppspegeln och öppna sölutaren och kolla bilder och annat så elelr måste man ta en provexponering mostvarande??
Finns det möjlighet att kolla bilderna på monitor (TV eller dator) direkt i kameran (eftertagning)????
På 10 D kan man fälla uppspegeln och öppna sölutaren och kolla bilder och annat så elelr måste man ta en provexponering mostvarande??
KGS
Aktiv medlem
copywriter skrev:
Att INTE köpa en DSLR idag för "att det kommer en bättre och billigare imorgon" är lika dumt som att avstå att köpa en dator av samma anledning. "Jag väntar med att köpa en PC för att det kommer en snabbare och billigare imorgon."
/J
Den Mac som jag en gång var beredd att ge en högerhand... eh... tumme för är jag beredd att skänka till dotter som leksaksdator, men hon vill inte ha den. Jag lovar. Den är inte sämre idag än den var för två år sen när den var ny...
Det blir likadant med kamerorna. Jag vet att Canon ION en gång i tiden ansågs av många ta "tillräckligt bra bilder" men vem använder en sån idag? jag lovar, den tar likadana bilder idag som -93...
DLSR är överprissatta och jag vill inte välja märke än. Jag ger dem ett år eller två till. En DSLR i 300D/10D klass ska inte behöva kosta mer än 3995:- inkl nån enkel optik...
.Z.
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Re: Re: Ny 300D tråd
Jag kan flytta AF-punkt över hela bildytan i över 250 steg, på A1 så finns flera tusen steg, i princip steglöst alltså. Fungerar ypperligt vid stativkörning & bör räcka för avancerad komposition. Ska erkänna att jag arbetar klart bättre med detta system på stativ än vad jag gjorde med min gamla EOS-10 där jag var tvingad att endera fokusera manuellt eller låsa skärpan, koppla ur AF samt komponera.
Om man av nån anledning vill fokusera manuellt med D7i på stativ så går det alldeles utmärkt vid uppförstoring i evf, att fokusera nåt rörligt manuellt är dock kinkigt.
En spegelreflexsökare som är bra är att föredra ja, min EVF är värdelös i upplösning men visar helt rätt utsnitt i 100%. A1:s sökare har fått högre upplösning samt ännu viktigare, det är en riktig TFT & den är större.
Eftersom EVF:sökaren fortfarande är en kompromiss så är dock en bra spegereflexsökare att föredra, nu är ju dock 10D:s samt 300D:s sökare inte speciellt bra men jag skulle ju helt klart föredra en sådan framför min D7i:s...
En 300D med god optik med ett brännviddsomfång som motsvarar A1 eller F828:as kostar mycket pengar, har man Canonoptik sedan förrut så var det ju en annan sak. Då skulle dock jag hellre köpa en riktig DSLR som inte har 300D:s begränsningar, skiljer ju inte så förtvivlat mycket upp till 10D & en beg. D60 känns ju trots lite slöare AF klart fullvuxnare i funktioner.
Prosumerklassen är fortfarande mycket billigare anser jag, om DSLR-kamerornas bildkvalite ska utnyttjas till fullo så måste god optik som i alla fall inte jag har råd med användas.
Mvh/Larsa
Du har rätt i att det är en stor fördel att kunna fokusera manuellt på ett smidigt sätt, nu tycker jag dock att den möjligheten inte är så extremt viktig om AF är bra. Nu är den dock inte så bra på min D7i men dom nya modellerna ex. Minolta A1 verkar vara mycket bättre på den punkten. Även sökaren samt möjligheten till manuell fokusering är förbättrad, hur mycket får vi dock se.jimh skrev:
Personligen tycker jag nog möjligheten att snabbt och enkelt kunna fokusera kameran manuellt är en hyperviktigt egenskap. Det är ju helt omöjligt med en digitalkompakt.
jimh skrev:
Och autofokus är oanvändbart på stativ, åtminstone om man lägger ner lite tid på komposition och dylikt.
Jag kan flytta AF-punkt över hela bildytan i över 250 steg, på A1 så finns flera tusen steg, i princip steglöst alltså. Fungerar ypperligt vid stativkörning & bör räcka för avancerad komposition. Ska erkänna att jag arbetar klart bättre med detta system på stativ än vad jag gjorde med min gamla EOS-10 där jag var tvingad att endera fokusera manuellt eller låsa skärpan, koppla ur AF samt komponera.
Om man av nån anledning vill fokusera manuellt med D7i på stativ så går det alldeles utmärkt vid uppförstoring i evf, att fokusera nåt rörligt manuellt är dock kinkigt.
jimh skrev:
En spegelreflexsökare som är bra är att föredra ja, min EVF är värdelös i upplösning men visar helt rätt utsnitt i 100%. A1:s sökare har fått högre upplösning samt ännu viktigare, det är en riktig TFT & den är större.
Eftersom EVF:sökaren fortfarande är en kompromiss så är dock en bra spegereflexsökare att föredra, nu är ju dock 10D:s samt 300D:s sökare inte speciellt bra men jag skulle ju helt klart föredra en sådan framför min D7i:s...
jimh skrev:
En 300D med god optik med ett brännviddsomfång som motsvarar A1 eller F828:as kostar mycket pengar, har man Canonoptik sedan förrut så var det ju en annan sak. Då skulle dock jag hellre köpa en riktig DSLR som inte har 300D:s begränsningar, skiljer ju inte så förtvivlat mycket upp till 10D & en beg. D60 känns ju trots lite slöare AF klart fullvuxnare i funktioner.
Prosumerklassen är fortfarande mycket billigare anser jag, om DSLR-kamerornas bildkvalite ska utnyttjas till fullo så måste god optik som i alla fall inte jag har råd med användas.
Mvh/Larsa
Senast ändrad:
Dave
Aktiv medlem
Ander du har så rätt så! Man lär sig kameran och dess egenskaper snabbare med en digitalkamera, detta utav det enkla skälet att du direkt ser resultatet.
Dock tänkvärt: Att titta på en liten skärm bak på kameran är oftast inte samma sak som att titta på bilden på en kalibrerad skärm. Men myckat praktiskt och det har gjort mig till en bättre fotograf. Helt klart.
Sen detta med FPS mina vänner, undrar om inte mjukvaran i kameran kan uppdateras vid senare tillfälle för att klara bättre? jag kan inget om sådant men undrar kort om detta kan vara fallet?
Dave
Dock tänkvärt: Att titta på en liten skärm bak på kameran är oftast inte samma sak som att titta på bilden på en kalibrerad skärm. Men myckat praktiskt och det har gjort mig till en bättre fotograf. Helt klart.
Sen detta med FPS mina vänner, undrar om inte mjukvaran i kameran kan uppdateras vid senare tillfälle för att klara bättre? jag kan inget om sådant men undrar kort om detta kan vara fallet?
Dave
KGS
Aktiv medlem
larsaz skrev:
Behöver en reservkamera
Det kanske är klokt att ha två... har aldrig tänkt på det, sååå viktiga fotouppdrag har jag aldrig tagit på mej, men ibland ger man sej ju ut i folksamlingar där det kan bli lite stökigt o då ere ju bra att ha en slit o slängkamera... och tänk om man måste skicka A1:an på service... hmmm...
KGS
Aktiv medlem
Dave skrev:
Jodå det kan de, om de vill. Minolta gjorde det med ur Dimage 7, de totade ihop ett programpaket som plötsligt gav mej snabbare AF, fler "mattskivor", 7 bilder per sekund, fler slutartider, nya inställningar för blixten, möjlighet att programmera favoritlägen och mycket mer. Deras "gamla" modell blev därmed n ä s t a n likvärdig med den nya.
Det är en av orsakerna till att jag e väldigt nöjd med Minolta.
Dave
Aktiv medlem
Ok, inte för detta med FPS gör mig mindre intresserad men det vore ju bra för dem som vill ha detta med fler bilder. Det gäller väl då att "mailbomba" canon o be dem fixa mjukvaran sen då!
Är rejält sugen på att testa denna kamera. Någon som har sett några bilder tagna med denna kamera på nätet??
Dave
Är rejält sugen på att testa denna kamera. Någon som har sett några bilder tagna med denna kamera på nätet??
Dave