Sinuslinus
Aktiv medlem
Det är ju inte så konstigt att det inte går att se realtidsbilder när det sitter en slutare ivägen för sensorn.
(För den som inte tänkt på det...)
(För den som inte tänkt på det...)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jeppe skrev:
Inga EZ-blixtar funkar till Canons DSLRer..
Eller joo.. de funkar, men du måste köra blixten i M-läge.. det kan ta ganska lång tid innan du får en korrekt exponerad blixtbild.
För att uttrycka sig ganska krasst: Om man är osäker på om det är en DSLR-kamera man ska ha så är det troligen inte det. Ex. en Minolta A1 kan då vara ett vettigare köp.muster skrev:
* Fler viktiga funktioner jag missat? Skriv och berätta och hjälp mig bestämma om det blir en 300D eller inte...
Linmajon skrev:
För att uttrycka sig ganska krasst: Om man är osäker på om det är en DSLR-kamera man ska ha så är det troligen inte det. Ex. en Minolta A1 kan då vara ett vettigare köp.
En DSLR har ganska uppenbara fördelar och brister som i princip gör den ojämförbar med andra alternativ. Köper man den är det bra att veta precis varför man gör det.
Påminner lite om storformat. De som köper dem vet varför och har helt klart för sig vad det innebär, både hanteringsmässigt och resultatmässigt.
Jovisst. En poäng med det, men 10Kkr+objektiv snyter ju de flesta ändå inte ur näsan precis. Svårt det här. Jag har ändå en känsla att det kommer att finnas ganska många 300D till salu om ett år...muster skrev:
Kan det inte vara så att en 300D är en utmärkt instegsmodell till SLR's med tanke på vad man betalar??
Linmajon skrev:
Jovisst. En poäng med det, men 10Kkr+objektiv snyter ju de flesta ändå inte ur näsan precis. Svårt det här. Jag har ändå en känsla att det kommer att finnas ganska många 300D till salu om ett år...
RolandM skrev:
eller ännu bättre?
KGS skrev:
Är det inte linserna som är det viktiga?
RolandM skrev:
KG; Sant talat, för att köpa digitalkamera idag och tro att den har ett andrahandsvärde är samma sak som att stå i kallduschen och riva tusenlappar.
Kim10D skrev:
Klart som 17 att den har ett andrahandsvärde..sålde min 7i på nolltid...fick massa mejl...inga problem att sälja alls (6500
Personligen tycker jag Canons D-SLR:er kommit ned på en MYCKET rimlig prisnivå.
RolandM skrev:
Många bilder blir det. Finns ett talesätt på temat "Fort men fel"..;-)
Kim10D skrev:
inte jämförbart med framfab för övrigt...de gick ned med ca 98% ;-) (tur man inte hade de aktierna)
Kim10D skrev:
jag har tagit dryga 6000 bilder med 7i...kostnad 75 öre per bild..HELT oki