KGS skrev:
Vi får väl se... en gång i tiden byggde jag in en 100 MB hårddisk i en dator o trodde att jag skulle ha lagringsutrymme för resten av livet... jag var nöjd. Mooooaaaahahaha... idag e 100 MB vad ett standardprogram tar o mina små extradiskar är på några 100 GB... o jag är säker på att jag kommer att behöva myyyycket större utrymme i framtiden.
/kg som aldrig mer tror att nåt ska räcka i evighet...
Jag köpte en 7i för att jag med den kan uppnå bra resultat bildmässigt & tyckte att den låg rätt i pris.
Jag har inget större intresse av allt lull lull som finns men kan ibland använda det bara för att det finns, kan dock inte säga att det på nåt sätt utvecklat mitt bildskapande.
Min dröm är att det ska släppas en FM3D eftersom jag under ca 10 år använt mekaniska kameror utan AF, innan dess så körde jag EOS-kameror.
Mao så kan det vara kul med lull lull men det är absolut inget måste för mig, IS däremot kan ju inte räknas in där eftersom det är en mycket stor innovation som aldrig kan räknas in som lekpryl.
Dock så skulle jag mycket väl kunna tänka mig att köpa en helstrippad 6 megapixlare, det enda viktiga är att kameran aldrig får ta överhanden & styra min kreativitet. Man ska alltid kunna bryta automatiken samt kunna påverka allt manuellt.
Datorjämförelsen håller inte, jag är fullständigt övertygad om att jag tar lika bra bilder med en 10D som med en 100 megapixlsskapelse om 10 år, ok att jag inte kan göra 10metersförstoringar men det vill jag inte heller.
För några år sedan så använde jag en mätsökarutrustning från 60-talet, jag tar inte bättre bilder med min D7i, dock många fler & får därigenom lite större urval.
Larsa