CreativeMind
Aktiv medlem
Re: Ang kattbilder
Ställningen just nu (senaste tre dagarna i "Hård kritik") :
katter 9 st (inkl ett lejon
hundar 3 st
hästar 3 st
fåglar 28 st
övriga djur 7 st (allt från ormar till insekter)
Så jag inser att husdjurs foton i allmänhet och katt diton i synnerhet oförtjänt får klä skott för "medioker" fotografi, jag ber om ursäkt ;-)
(Dock kvarstår det faktum att fågelbilderna ofta håller en någorlunda hög kvalitet antagligen för att de är svårare att ta rent tekniskt, misslyckas du så gör du det rejält. Men kattbilderan verkar alla ge sig på det första de gör när de packat upp sin nya 400D eller D40 och det kan ju bara sluta på ett sätt - i 9 fall av 10 ;-)
Men problemet är att bilder typ kattbilderna, oavsett pool alltid genererar kommentarer som "o va söööt" eller "hua hua", och det är det jag främst vill komma åt.
Alltså - dåliga bilder oavsett motiv är helt Ok - bara de inte dyker upp precis överallt på FS ;-)
Hoppas ni förstår Annika och Christer, jag har inget emot katter
Annika.N skrev:
Jag skulle vilja rikta mina ord till alla som tycker att det är för mycket kattbilder på FS. Ta och titta igenom bilderna i kritikpoolen och hårdkritk. Var tredje bild är en fågelbild. Det kanske inte är så kul för oss fotografer som inte är fägelskådare. Alla fotografer har olika favoritmotiv. Alla kan ju inte plåta samma saker. Tycker att man kan införa en kritikpool för alla djurbilder. Så behöver inte de titta som inte vill!
Tack för ordet!/Annika.N
Ställningen just nu (senaste tre dagarna i "Hård kritik") :
katter 9 st (inkl ett lejon
hundar 3 st
hästar 3 st
fåglar 28 st
övriga djur 7 st (allt från ormar till insekter)
Så jag inser att husdjurs foton i allmänhet och katt diton i synnerhet oförtjänt får klä skott för "medioker" fotografi, jag ber om ursäkt ;-)
(Dock kvarstår det faktum att fågelbilderna ofta håller en någorlunda hög kvalitet antagligen för att de är svårare att ta rent tekniskt, misslyckas du så gör du det rejält. Men kattbilderan verkar alla ge sig på det första de gör när de packat upp sin nya 400D eller D40 och det kan ju bara sluta på ett sätt - i 9 fall av 10 ;-)
Men problemet är att bilder typ kattbilderna, oavsett pool alltid genererar kommentarer som "o va söööt" eller "hua hua", och det är det jag främst vill komma åt.
Alltså - dåliga bilder oavsett motiv är helt Ok - bara de inte dyker upp precis överallt på FS ;-)
Hoppas ni förstår Annika och Christer, jag har inget emot katter
Senast ändrad: