Annons

Nu får det vara nog.

Produkter
(logga in för att koppla)
Smartaste vore väll helt enkelt att kolla vilka som har prisgaranti?
Vissa butiker har även prisgaranti som sträcker sig till en viss period efter att du har köpt din produkt. Sen så har de vissa regler angående vilka butiker de matchar men inget vidare konstigt med det.

Det är ju smart av butiker med prisgaranti som gäller även efterköpet. De "fångar" kunden och många kollar nog inte efteråt.
Smartast är enligt mig att kolla priser innan man köper. Att handla och sedan gå hem och söka priser verkar en aning bakfram.
Antagligen gäller väl inte den här prisgarantin särskilt länge.

Jag är mest förvånad över att det fortfarande finns personer som tycks tro att allt är kontrollerat av någon überstatsfunktion.

Om nu någon har missat det så lever vi i ett fritt samhälle där, hualigen, folk och företag är tillåtna att sätta priserna som de vill. Det finns ingen statlig kontrollapparat som du kan fråga när det är dags att prissätta något. Däremot är det i många fall rätt enkelt att kontrollera av med marknaden. Tex annonsmarknaden här på FS. Om sedan vederbörande väljer att inte göra det........Vad är problemet? Det är väl bara att strunta i annonsen om den inte passar i smaken.......

Det är ju smart av butiker med prisgaranti som gäller även efterköpet. De "fångar" kunden och många kollar nog inte efteråt.
Smartast är enligt mig att kolla priser innan man köper. Att handla och sedan gå hem och söka priser verkar en aning bakfram.
Antagligen gäller väl inte den här prisgarantin särskilt länge.

Jag håller helt klart med!
Smartaste man kan göra som kund är att helt enkelt kolla sig omkring
och se vad butikerna har för pris. (man kan ringa till media markt)
Och sen så har man prisgarantin som en extra säkerhet på att du får den
för bäst tillgängliga pris. De enda jag vet som har prisgaranti som gäller
efter köpet är media markt, och deras gäller i 30.

(man kan ringa till media markt)

mmm ringa eller hur... har ringt dit två gånger, ena gången gav de fel prisuppgift (de var billigare än det pris jag fick så jag klagar inte) och den andra gången så hade den som svarade så dålig koll på hårddiskar att det inte var någon ide att prata, utan det var enklare att åka ner dit (det var inga svåra frågor, bara en prisuppgift på en med minst 500GB och med FW800)

mmm ringa eller hur... har ringt dit två gånger, ena gången gav de fel prisuppgift (de var billigare än det pris jag fick så jag klagar inte) och den andra gången så hade den som svarade så dålig koll på hårddiskar att det inte var någon ide att prata, utan det var enklare att åka ner dit (det var inga svåra frågor, bara en prisuppgift på en med minst 500GB och med FW800)

Första samtalet stod ju bara till din fördel så där ser jag ingen anledning till varför du ska klaga. Sen så får man också tänka på att när det en butik som kör med prisgaranti som de gör så kan priser ändras dagligen. d.v.s att priset kan ha sänkts från att du ringde dit till att du satte foten i butiken.
Angående det andra samtalet så hade du helt enkelt kunnat be de koppla dig till rätt avdelning (i det fallet datoravdelningen) för lite bättre hjälp.

Luras Expert som tar 1.800:- mer än Cyberphoto (15.460 vs 13.690)för en EOS 500D + 18-200IS ?

Visst finns det en massa skojare som annonserar på olika ställen. Trist.
Allvarligare är oförmågan hos internetgenerationen att leta efter information och själv reda ut om ett pris är vettigt eller rimligt. Tycker jag.

Nej, Expert luras inte. De flesta butiker har högre priser än Cyberphoto. Ingenstans hemma i stan där jag bor kan jag köpa billigare film än den jag använder och därför köper av just Cyberphoto.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto