Jag är mycket sällan inne några menyer med min RX100, pytteknappar har den, men hjulet på baksidan har markeringar för +/- blixt och lite till. man lär sig snart dessa knappar, fast jag ändrar sällan tex +/- blir oftast bra tycker jag då. Har inställt på A-bländar val och justerar med den räfflade ringen runt objektivet, mycket smidigt och enkelt, väljer S-tiden om jag siktar på rörliga motiv. väldigt ofta räcker iso-100, men vet man att det blir fler rörliga motiv, kan man även på denna 1tums sensor gå upp till iso 800 om så krävs med hyggligt resultat. gräver inte i några menyer, jpeg har fått sin grundinställning som fungerar för mig och passar för många motiv. Det gamla tipset som Nilsson en gång i tiden från Foto sade om vitbalansen och att ställa den på sol har fungerat fint för många motiv. Kör samma med min gamla A77 A- bländare, men där fins det räfflade hjul både fram och bak att välja i mellan, A77 har alla dom förväntade knapparna och hjulen, en del knappar har lite fördjupning och andra något höjda för att känna skillnad, snabbtryck på iso-knappen och ändra med något av hjulen, syns galant och tydligt i sökaren eller +/- om man måste justera.
Men jag är en enkel amatörfotograf och inte så avancerad som många andra i tråden, långt i från någon teknik mästare och inte så där värst med bildbehandling, blivit slöare med åren liksom. Proffsen jobbar då förmodligen ständigt med menyerna, fingrarna rör sig snabbt bland alla knappar, men dit kommer jag nog aldrig.